قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ۲۹ پروژه عمرانی و اجتماعی منطقه ۸:

۷۰ هزار خانواده در تهران به نان شب نیاز دارند/ کسانی چند دهه بر این کشور و سازمان‌ها مدیریت کرده‌اند اما انجام وظیفه نکرده‌اند

کدخبر: 2090157

شهردار تهران خطاب به کسانی که چند دهه بر کشور و سازمان‌ها مدیریت کرده اما انجام وظیفه نکرده‌اند، گفت: بچه‌های انقلاب با هنر، سینما و تئاتر مخالف نیستند بلکه ما با فساد مخالفیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از 29 پروژه عمرانی و اجتماعی منطقه 8 تهران گفت: برای این پروژه‌ها 90 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: از زمانی که توفیق خدمت در شهرداری را پیدا کرده‌ام چند نکته مدنظرمان بوده و باورمان بوده که شهرداری یک سازمان صرفاً خدماتی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است و طبق توصیه‌ای که مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی کرد که در کنار همه وظایف در رابطه با تبلیغ و ترویج دین وظیفه داریم نباید از آن غفلت کنیم چرا که در مقابل دین مردم مسئولیت داریم. بنابراین سعی کرده‌ایم در ابعاد مختلف، شهرداری به سمت نهادی برود که بتواند درون زندگی مردم بدون دخالت در زندگی‌شان به کمک‌شان بیاید.

قالیباف گفت: امروز شاهدیم 3-4 پروژه در شهرداری جایزه جهانی گرفته که ما آنها را کاندید نکرده‌ایم و مردم نیز آن را در زندگی روزمره خود می‌بینند.

وی تصریح کرد: اتوبان امام علی سالیان سال رها شده بود و وقتی خواستم کار را شروع کنیم کسی باور نداشت شدنی باشد. در نظام‌آباد نیز وقتی آمدم می‌گفتند تکلیف اتوبان را مشخص کنید و اگر نمی‌خواهید خانه‌های‌مان را از طرح خارج کنید.

شهردار تهران گفت:‌اکنون این اتوبان به طول 38 کیلومتر 57 پل بزرگ از روی آن می‌گذرد و حتی یک مسیر شرقی و غربی را قطع نکرده‌ایم.

وی گفت: گاهی اوقات در بیان مطالب بعضی‌ها بی‌انصافی می‌کنند و منصفانه قضاوت نمی‌کنند. حرف‌شان این است که شهرداری 100 جا را خراب کرده و حالا 2 اتوبان ساخته است و به هیچ عنوان به نرم‌افزارهای اجتماعی و فرهنگی اعتنا ندارند و ما را به سخت‌افزاری متهم می‌کنند.

قالیباف در پاسخ به ادعای این افراد گفت: سوال ما این است که کدام وقت را سراغ دارید و در چه زمانی در حوزه مسائل فرهنگی، هنری، مذهبی و موضوعات اجتماعی به اندازه این دوره به آن توجه شده باشد.

وی گفت: بارها اقرار کرده‌‌ام در مقابل لیاقت و ظرفیت مردم هرگز نتوانسته‌ایم انجام وظیفه کنیم. خطاب من مردم نیستند هرچند که در خدمت به آنها کم گذاشته‌ایم و برای کسی که فرزندش را فدای انقلاب کرده یا در مقابل مردمی که برای دفاع از این انقلاب به خیابان‌ها می‌آیند کاری نکرده‌ایم.

شهردار تهران ادامه داد: خطابم کسانی هستند که چند دهه بر این کشور و سازمان‌ها مدیریت کرده‌اند اما انجام وظیفه نکرده‌اند و حالا جای نشسته و انتقاد غیرمنصفانه می‌کنند.

وی افزود: از این افراد می‌پرسم تعداد سالن‌های سینما و تئاتر در سال 84 چه تعداد بوده، امروز به چند برابر رسیده است. این مدعیان می‌گویند بچه‌های انقلاب با هنر، سینما و تئاتر مخالفند ما مخالف این‌ها نیستیم. سینما آزادی سال‌های سال در کنار خیابان ماند و به بچه‌های حزب‌اللهی تهمت زدند که آنها سینما را آتش زده‌اند اما همین بچه‌های انقلابی با افتخار آن را ساختند. به گفته امام (ره)‌ با سینما مخالف نیستیم اما با فساد مخالفیم.

قالیباف با اشاره به تپه‌های عباس‌آباد گفت: باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب در این مجموعه از هر جهت مقیاس جهانی دارد.

وی گفت: لحظه‌ای از فقرا غفلت نکرده‌‌ایم اساس کمک به این افراد مردم بوده‌اند نه شهرداری. البته شهرداری وظیفه انسانی و اسلامی دارد و اگر فردی گرسنه شب سر بر بالین بگذارد شرعاً مسئولیم ولی نگاه‌مان این بوده که مردم خودشان اهل خیر و کمک هستند.

شهردار تهران اظهار کرد: به همین دلیل 70 هزار خانواده‌‌‌ای که تحت پوشش هیچ سازمان و خیریه‌ای نیستند اما نیازمند به نان شب هستند مردم کمک‌شان می‌کنند و شهرداری فقط اطلاع‌رسانی دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، گفت: در موضوع طلاق و اعتیاد قبول دارم کاری که می‌کنیم ریشه‌ای نیست چون فقر و بیکاری ریشه آن است. اما در حد توان خود در حوزه اجتماعی وظیفه داریم.

قالیباف افزود: باید توزیع عادلانه امکانات را داشته باشیم. شمال و غرب تهران برخوردارند، شرق و جنوب کم‌برخوردارند. به همین دلیل در دهه‌ای که گذشت غفلت نکردیم و این به معنی آن نیست که شمال و غرب را رها کنیم بلکه سرعت رشد در شرق و جنوب را بالاتر برده‌ایم.

شهردار تهران خطاب به دوستانی که احساس وظیفه بیشتری نسبت به جامعه و انقلاب دارند، گفت: شاخصه انقلابی بودن کمک به مردم و خدمت به آنها و حل مشکلات امروز جامعه است.

وی ادامه داد: اگر بیکاری را کاهش دادیم، محرومیت‌زدایی کردیم و به معلولان خدمت کردیم انقلابی هستیم. این کاستی‌ها باعث دل‌شکستگی مردم و تضعیف انقلاب می‌شود و باید امروز سنگری را حفظ کنیم که نظام و انقلاب با آن تضعیف نشود.

قالیباف در پایان گفت: منطقه 8 تهران مشارکت‌پذیرترین مناطق است که در حوزه امورات اجتماعی و فرهنگی سرآمد بوده و باید تلاش کنیم رویکرد احسان و خدمت به مردم را تقویت کنیم و از حال و هوای هم باخبر باشیم.

ارسال نظر: