آخرین وضعیت پروژه گسترش حرم؛

پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم حرم امام حسین(ع)

کدخبر: 2090255

پروژه گسترش و توسعه حرم امام حسین(ع) از سال گذشته و همزمان با ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در قالب طرح جامع توسعه حرم حسینی و در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زیربنای ۱۶۸ هزار مترمربع آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین» ، پروژه گسترش و توسعه حرم امام حسین(ع) از سال گذشته و همزمان با ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در قالب طرح جامع توسعه حرم حسینی و در زمینی به مساحت 5 هکتار و زیربنای 168 هزار مترمربع آغاز شد، تاکنون در بخش صحن عقیله بنی هاشم 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و عملیات اجرایی این پروژه بدون وقفه تا پایان عملیات ادامه دارد.

گفتنی است، پروژه گسترش طرح توسعه حرم امام حسین (ع) شامل حذف و لاغرسازی ستون های داخل حرم نیز می شود که تاکنون کار اجرایی 2 ستون به طور کامل به پایان رسیده و برای لاغرسازی و تقویت دو ستون دیگر نیز 6 ماه زمان نیاز است؛ البته به همین منظور یک چهارم از ضریح حدود یک سال است که بسته شده و به احتمال زیاد تا 7 ماه آینده نیز بسته خواهد ماند.

لازم به ذکر است، بعد از تقویت و لاغرسازی ستون های اطراف ضریح علاوه بر اینکه فضای بین ستون ها از یک متر به چهار و نیم متر افزایش پیدا می کند، گنبد جدید حرم امام حسین (ع) نیز که در کرمان آماده شده، بر روی گنبد فعلی نصب خواهد شد؛ همچنین برای لاغرسازی و تقویت ستون ها از بتن و میلگرد ضد انفجار استفاده شده است، از سوی دیگر کل شبستان حرم امام حسین (ع) نیز با استفاده از همین مصالح کاور شده تا سلاح های معمول و موجود روی آن تاثیری نداشته باشد.

همچنین گنبد جدید امام حسین (ع) هم اکنون در کرمان آماده نصب است و بعد از انجام عملیات اجرایی بر روی ستون ها، به عراق منتقل شده و طی 45 روز روی گنبد فعلی نصب خواهد شد.

ارسال نظر: