سردار اشتری مطرح کرد؛

تقویت بنیه عملیاتی از مرزها تا شهرها/ چهارشنبه آخر سال به هنجارشکنان اجازه جولان نخواهیم داد

کدخبر: 2090271

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مأموریت ناجا در چهارشنبه آخرسال محله محور است، به هنجارشکنان، اراذل و اوباش اجازه جولان نخواهیم داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت پلیس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی با اشاره به برگزاری نشست یک روزه فرماندهان ناجا اظهار داشت: باید موضوعات مورد تاکید در این جلسه به جد دنبال شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه و اهمیت فرماندهان به دستورالعمل ها باید ویژه باشد، افزود: اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری اولویت نیروی انتظامی است.

فرمانده ناجا با اشاره به دیدارهای اخیر با مقام معظم رهبری، گفت: تمامی فرمایشات مقام معظم رهبری و مطالبات معظم له از نیروی انتظامی به جد باید دنبال و اجرایی شود، ضمن اینکه محورهایی که در جلسات اخیر مورد تأکید حضرت آقا بوده است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سردار اشتری تصریح کرد: در پیشبرد اهداف ، اولویت هایی تعریف شده است که به جد باید دنبال شود، در این میان برخی از برنامه های مهم دارای زمان بندی بوده و برخی فارغ از زمان بندی به تمام دوران ها، فعالیت ها و اجرای مأموریت ها معطوف می شود.

وی با بیان اینکه اقتدار توأم با رأفت و مهربانی از تأکیدات حضرت آقا در خصوص ناجا است، افزود: اتخاذ رویکرد اقتدار توأم با رأفت و مهربانی فارغ از زمان بندی و برای همه دوران هاست.

فرمانده ناجا با اشاره به جایگاه کلانتری ها اضافه کرد: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در خصوص کلانتری ها و شیوه برخورد و ارایه خدمات به شهروندان، شورای عالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه ها در ناجا راه اندازی شد و ضمن برگزاری جلسات متعدد در این راستا، باید طبق مصوبات، برنامه ها اجرایی شود. پلیس پیشگیری باید اجرای این برنامه ها را دنبال کرده و با ارایه و بررسی طرح های پیشنهادی در این راستا گام های مطلوبی بردارد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور افزود: باید بتوانیم فرمان حضرت آقا را در خصوص کلانتری ها عملی کنیم و برای ارتقا نظام و نیروی انتظامی اقدام کنیم تا باعث افزایش اعتماد مردم به نظام و جمهوری اسلامی ایران شویم.

سردار اشتری گفت: در مرحله اول باید اولویت هایی را تعریف کنیم؛ به طوری که ابتدا باید کلانتری هایی که نیاز به بازسازی، ترمیم و تزریق نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات دارند را مدنظر قرار داد و سپس به مقوله گسترش سایر کلانتری ها اندیشید.

وی با بیان اینکه تعالی رفتار سازمانی در طرح تحول کلانتری ها در صدر اولویت ها است، افزود: مشارکت فرماندهان در پیشبرد اهداف مربوط به طرح تحول کلانتری ها بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار است امیدواریم در تحقق این طرح به محیطی که در آن اقتدار، عدالت و مهربانی باشد، برسیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به کلانتری ها به عنوان پناهگاهی برای مردم ، توجه ویژه ای کرد، گفت: اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه است و باید این سرمایه را تقویت کرده و قدر بدانیم.

سردار اشتری اضافه کرد: اتخاذ رویکرد مناسب صرفا به داشتن تجهیزات نیست هر چند این موضوع مهم است اما نیروی انسانی و شیوه برخورد با مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اجرای برخی از مأموریت ها نیازمند مشارکت همه دستگاه ها است، بنابراین باید سهم دستگاه ها مشخص و بر مبنای ضوابط و قوانین از دستگاه های مسئول در راستای پیشبرد اهداف، مطالبه گر باشیم.

تقویت بنیه عملیاتی از مرزها تا شهرها

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت آمادگی عملیاتی افزود: باید آمادگی و تقویت بنیه عملیاتی را از مرزها تا شهرها در اولویت قرار داد ، هم چنین کنترل مرزهای شرقی ،غربی و غیره نظارت بر شیوه عملکرد رده های تابعه از ضروریات است.

سردار اشتری با تأکید بر آموزش و حرفه گرایی خاطر نشان کرد: آموزش به عنوان اولویت سال گذشته و آتی، از نیازهای همیشگی است، باید در حوزه آموزش سرمایه گذاری کرد. چرا که آموزش مبنای تحول مطلوب و اثرگذار است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره بر لزوم آموزش مستمر، گفت: مهارت های عملی باید در کنار دانش کارکنان ارتقا یابد.

استمرار نظارت بر شیوه عملکرد رده های تابعه

وی با اشاره به اهمیت نظارت در روند اجرای مأموریت ها و برنامه ها افزود: نظارت فرماندهان بر شیوه عملکرد رده های تابعه از الزامات است، نظارت در کاهش تخلفات و پیشبرد صحیح مأموریت ها تأثیرگذار است.

سردار اشتری با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه صیانت از کارکنان ادامه داد: فعالیت این قرارگاه در کاهش میزان تخلفات کارکنان موثر بوده است.

وی تأکید کرد: باید شیوه برخورد با تخلفات قاطعانه باشد.

رعایت حدود شرعی در استفاده از بیت المال

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه بیت المال، مطرح کرد: هرگز نباید کسی اجازه سوء استفاده از بیت المال را داشته باشد، باید حدود شرعی را در استفاده از بیت المال رعایت کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه سلامت فرماندهان ، کارکنان و خانواده هایشان برای بنده به عنوان فرمانده ناجا مهم است، افزود: نباید از بیت المال به هیچ وجه استفاده شخصی شود که خوشبختانه این مهم توسط اکثر فرماندهان و کارکنان رعایت و لحاظ می شود.

رعایت انضباط فردی، جمعی و سازمانی

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: رعایت انضباط فردی، جمعی و سازمانی را در همه شرایط و مأموریت ها باید در نظر گرفت. روند انجام مأموریت ها باید با برنامه ریزی صحیح و بهینه همراه باشد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به اهمیت اشراف اطلاعاتی در پیشبرد مأموریت ها تأکید کرد: اشراف اطلاعاتی در کنار آمادگی همه جانبه کارآمد و موثر است، فرماندهان باید در حوزه مأموریتی بر همه موضوعات و محورها اشراف اطلاعاتی داشته باشند.

سردار اشتری در ادامه بر استفاده و به کارگیری تجهیزات نوین و فناوری در مراکز انتظامی و کلانتری ها تأکید و بیان کرد: اخیرا همایش ملی معماری آینده ناجا به همت مرکز مطالعات راهبردی و سردار رادان برگزار شد، توجه به موضوع معماری آینده ناجا و همکاری با مرکز مطالعات راهبردی لازم است، مرکز مطالعات راهبردی باید از نقطه نظرات فرماندهان و کارشناسان انتظامی بهره ببرد.

وی تأکید کرد: باید همواره رویکرد بهره مندی از دانش و تجربه پیشکسوتان و ثبت نقطه نظرات راهبردی و اجرایی به جد دنبال شود، چرا که بهره مندی از تجربیات پیشکسوتان در اجرای مأموریت های آتی کارگشا است.

فرمانده ناجا با اشاره اهمیت مبارزه با قاچاق تأکید کرد: مبارزه با قاچاق از مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری است، این مهم باید به جد دنبال شود و پلیس آگاهی اقدامات موثری را در این زمینه با جدیت دنبال کند. هماهنگی رده ها اعم از مرزبانی، دریابانی، پلیس آگاهی و غیره در فرآیند مبارزه با قاچاق ضروری است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به مأموریت های پیش رو گفت: چهارشنبه آخر سال ، عید نوروز و غیره از مأموریت های آتی است و باید با جدیت موضوعات مربوط به این مأموریت ها دنبال شود.

وی اشاره کرد: مأموریت ناجا در چهارشنبه آخرسال محله محور است، به هنجارشکنان ، اراذل و اوباش اجازه جولان نخواهیم داد.

سردار اشتری با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آتی گفت: برگزاری انتخابات در همه کشورها حائز اهمیت است. مشارکت حداکثری و شرکت در انتخابات نیز در این میان مهم است، برگزاری انتخابات در بستری امن از وظایف اصلی ماست.

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت معیشتی کارکنان گفت: به لطف الهی و هدایت داهیانه مقام معظم رهبری در موضوعات مربوط به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان گام های مطلوبی برداشته شد .

وی تأکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی کارکنان از اولویت های اصلی است و در راستای این فرایند اقداماتی چون ارائه تسهیلات ، ترمیم حقوق و غیره صورت گرفت.

سردار اشتری تأکید کرد: اراده و اهتمام برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان وجود دارد، چرا که نیروی انسانی را عظیم ترین سرمایه نیروی انسانی می دانیم و تلاش داریم مطابق ضوابط قانونی و شرعی در راستای دلگرمی کارکنان پیگیری و تحقق اقدامات مثمرثمر را دنبال و اجرایی کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: جدیت در کار، دقت، پیگیری، سرعت عمل، مدیریت جهادی، عدالت توأم با اقتدار و غیره باید از ویژگی اصلی فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی باشد.

وی تأکید کرد: باید برای ثانیه ها نیز برنامه ریزی کرد و اقدامات پیش دستانه داشت. نباید در انجام وظایف سستی و یا کم فروشی داشت، ما در مقابل مسئولیتی که بر عهده داریم باید نزد خداوند پاسخگو باشیم.

فرمانده ناجا عنوان کرد: خدمت در جامعه اسلامی توفیقی بس بزرگ است، بنابراین باید جایگاه و شأن حکومت اسلامی را در نظر گرفت و با جان و دل برای خدمت در نظام اسلامی ایفای نقش کرد.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات تک تک فرماندهان و کارکنان هستم، گفت: باید برای ارایه خدمات مضاعف به مردم، همت مضاعف و تلاش مجدانه داشت.

ارسال نظر: