"یادگاران" جنگ از معنای ایثار و شهادت می‌گویند

کدخبر: 2090433

اولین قسمت از مجموعه مستند "یادگاران" با موضوع تاریخچه سفرهای راهیان نور امروز، دوشنبه ۱۶ اسفند روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سال هاست کاروان های راهیان نور در مناسبت های مختلف و در قال بهای خانوادگی، دانش آموزی، دانشجویی و عمومی به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند تا نسل امروز با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شود و آنها که آن زمان را به خاطر دارند، تجدید خاطره ای کنند با سال های حماسه و ایثار، سال هایی که ملت ایران، دوشادوش هم برای بیرون راندن دشمن متجاوز، تلاش می کردند؛ رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر ضرورت حضور در این سفرها و بهره گیری از مواهب معنوی آن تاکید کرده اند، سفرهایی از جنس نور برای به تماشا نشستن نورانیت جبهه ها و فرهنگ آن دوران.

«یادگاران» مجموعه مستندی است درباره تاریخچه سفرهای راهیان نور، سفری به مناطق عملیات جنوب و غرب کشور که دستاوردها و برکات زیادی برای جامعه ایرانی به همراه داشته است. این مجموعه در حقیقت مروری است بر آنچه از ابتدای این سفرها تاکنون شاهدش بوده ایم؛ اینکه چگونه چنین سفرهایی با این شکل و شمایل طرح ریزی شدند و در طول این سال ها، چگونه افراد در قالب کاروان یا سفرهای خانوادگی، راهی مناطق عملیاتی شده اند.

در قسمت های مختلف «یادگاران» با راویان و دست اندرکاران سابق و فعلی سفرهای راهیان نور گفت وگو شده است.

اولین قسمت این مجموعه به تهیه کنندگی محمد حبیبی و کارگردانی مهران متقی ساعت 20 اشب دوشنبه 16 اسفند به روی آنتن شبکه افق خواهد رفت؛ همچنین بازپخش آن نیز روز بعد ساعت 11 خواهد بود.

ارسال نظر: