رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

کاهش ۳۰ درصدی فروش مبلمان شب عید/ گران نکردیم، مردم پول ندارند مبل بخرند

کدخبر: 2090526

عباسی گفت: قیمت مبل همان قیمت سال گذشته است اما مردم پولی ندارند که برای خرید مبلمان بدهند. به صنف درودگران که حدود ۱۰ هزار عضو رسمی و ۵ هزار عضو غیررسمی دارد حتی یک هزار تومانی هم از سوی دولت وام داده نشده است.

عبدالحسین عباسی، رئیس اتحادیه درودگران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: اصولا از دی ماه به بعد مردم بیش از ماه های قبل تصمیم به خرید مبل می‌گیرند و همراه با خانه تکانی، برخی مبلمان خود را عوض می کنند، هر چه به عید هم نزدیک تر می شویم خرید مبل افزایش می یابد.

وی ادامه داد: 2، 3 سالی است که خرید در کل افت پیدا کرده و مردم ترجیح می دهند به جای عوض کردن مبلمان خود کالاهای اساسی خانواده را تأمین کنند امسال که از سال گذشته وضعیت بسیار نامناسب تر بوده به طوری که برخلاف سال‌های قبل حتی نزدیک به عید هم فروش بیشتر نشده و می توان گفت 30 درصد فروش عیدانه امسال کاهش یافته است.

عباسی تأکید کرد: هر چند قیمت مواد اولیه مدتی است که افزایش یافته است با این حال به دلیل کم بودن توان خرید از سوی مردم نمی‌توانیم قیمت کالاهای خود را افزایش دهیم زیرا چنان چه این تغییر قیمت صورت بگیرد همین فروش را هم نخواهیم داشت بنابراین قیمت مبلمان در بازار همان قیمت سال گذشته بوده و افزایشی نداشته است.

وی اضافه کرد: مبلمان با هر سلیقه ای و با هر قیمتی در بازار موجود است اما بازهم اوضاع مالی مردم طوری نیست که بتوانند پول زیادی بابت این کالا بپردازند. همکاران بنده نیز سودی بیشتر از 15 تا 20 درصد بر روی کار خود اعمال نمی کنند و چنان چه کسی تصور کرد که مبلی که خریده ارزش قیمت پرداخت شده را ندارد می تواند به اتحادیه مراجعه کند تا به خواسته اش ظرف 48 ساعت رسیدگی شود.

رئیس اتحادیه درودگران گفت: متأسفانه وضعیت درودگران بهتر از صنایع دیگر نیست و اکثر فعالان این حوزه با کمبود نقدینگی مواجه هستند، وام که به راحتی نمی دهند وقتی هم که وام می دهند سود 26 درصدی بر روی آن می کشند.

وی افزود: دولت بیان می کند به تولیدکنندگان کمک کرده است اما لااقل صنف ما که هیچ گونه حمایتی از دولت ندیده است به طوری که من به عنوان مسئول اتحادیه با اطمینان می گویم به صنف درودگران که حدود 10 هزار عضو رسمی و 5 هزار عضو غیررسمی دارد حتی یک هزار تومانی هم وام داده نشده است.

ارسال نظر: