آیت‌الله جنتی در افتتاحیه اجلاسیه خبرگان رهبری:

نظارت بر انتخابات شوراها حساب‌وکتاب ندارد؛ این مصیبت است/اگر اقتصادمقاومتی عملی نشده، رئیس‌جمهور عذرخواهی کند

کدخبر: 2090576

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی توسط دولت تصریح کرد: رئیس جمهور باید گزارشی از اقتصاد مقاومتی را به مردم ارائه داده و روی زمین کار را نشان دهد و اگر به آن عمل نشده حتی المقدور عذرخواهی کند.

به گزارش «نسیم آنلاین»، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در افتتاحیه دومین اجلاسیه دور پنجم خبرگان رهبری با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: مجلس خبرگان از بزرگترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است، چون سر و کار آن با رهبری و ولایت فقیه است.

وی افزود: دروصف بالای این جایگاه همین بس که مسئولیت بزرگی بر دوش کسانی است که این مسئولیت را قبول کردند، ما باید زمان را همیشه در نظر بگیریم چون هر زمانی شرایطی دارد و التزام به آن شرایط مهم است. باید پا به پای رهبری حرکت کرده، مطالب ایشان را رصد کنیم و دنبال آن را بگیریم.

رئیس خبرگان رهبری ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم بعد از رحلت امام خمینی (ره)، خدا کسی را جایگزین ایشان کرد که از هر لحاظ ادامه‌دهنده راه امام (ره) است.

وی با اشاره به شرایط خاص کنونی کشور گفت: باید وظیفه خود را در این شرایط بدانیم و به آن عمل کنیم.

جنتی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه باید خبرگان، انقلابی بمانند و حوزه‌های علمیه نیز انقلابی باشند، افزود: باید انقلابی بودن را معنی کنیم و بدانیم انقلابی بودن چه شرایطی دارد و چه وظایفی را به گردن ما می‌آورد.

جنتی گفت: انقلابی بودن یعنی اسلام ناب محمدی داشتن، غدیری بودن، حسینی بودن، یعنی دفاع از ارزش‌های اسلامی، موضع‌گیری در برابر دشمنان داخل و خارج، یعنی هیهات منه ذله، یعنی سیره و سنت و وصیتنامه امام (ره)، حمایت از مستضعف و مظلوم؛ اینها نشانه انقلابی بودن است.

رئیس خبرگان رهبری تصریح کرد: با دشمن، دشمنی کردن و طرح دوستی با او نریختن، نشانه انقلابی بودن است.

وی اظهار داشت: راه اسلام راه مبارزه با دشمن است و در هرصحنه باید با قوت پیش رفت.

جنتی با اشاره به مشکلات معیشتی کشور گفت: فقر و بیکاری دردهایی است که باید احساس کرده و برای درمان آن کاری کنیم؛ باید روی بیکاری فکر کنیم و ببینیم چه عوارضی دارد.

وی ادامه داد: کسی که متأهل و بیکار است، نان ندارد و شرمنده خانواده است؛ اینها دردهایی است که باید برای آن کاری کنیم، اینها مسائلی بود که علی (ع) را رنج می‌داد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مشکلات سیاسی و فرهنگی هم داریم، اما این مشکلات اقتصادی دامن‌گیر عده زیادی است، چه کسی باید پاسخگوی آن باشد؟

جنتی گفت: مسئله فتنه هم جای خود است و بعد از این مسائل، مسئله دوم ماست. چه کسی باید بگوید که هنوز فتنه خاموش نشده است، چه کسی باید به اینها بفهماند که فتنه یعنی براندازی اسلام و انقلاب و دشمنی آمریکا با ما هم دشمنی با اسلام است، چون از اسلام سیلی خوردند.

رئیس خبرگان رهبری افزود: مملکت را به آشوب کشیدند و خدا خواست که سرجای خود نشستند، اما آنها بیکار ننشستند. پست‌هایی از این کشور هست که فتنه‌گران در آن قرار دارند؛ اینها چطور با بچه‌های حزب‌اللهی برخورد می‌کنند؛ اینها را باید به عنوان عامل نفوذ تلقی کرد.

وی تصریح کرد: طرح آشتی ملی را مطرح می‌کنند یعنی چه؟ یعنی ما هر کاری خواستیم کردیم، حالا می‌خواهیم نماینده مجلس شویم و پست‌هایی بگیریم. خدا رهبری را حفظ کند که پاسخ آنها را داد.

جنتی تصریح کرد: اینها را علما باید به مردم بگویند، وظیفه علما سنگین و وظیفه خبرگان سنگین‌تر است شما تریبون دارید مردم به شما اعتماد کردند که رأی دادند.

رئیس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنی آمریکا را نباید ساده گرفت، مبادا عده‌ای در کشور باشند که طرح دوستی با آمریکا بریزند.

جنتی با اشاره به اینکه ما ضعیف نیستیم گفت: این مملکت، امکانات و معادن بسیاری دارد. اگر از آن استفاده شود کارهایی زیادی انجام خواهد شد؛ خود را ضعیف ندانیم.

وی با اشاره به مسئله اقتصادی مقاومتی گفت: آقای رئیس‌جمهور گزارشی از عملکرد اقتصاد مقاومتی به مردم بدهند، به گفتار و آمار نمی‌شود تکیه کرد، بگویند روی زمین چه کارهایی کردند تا مردم خوشحال شوند؛ اگر عمل نشده، از مردم عذرخواهی کنند و بگویند دلیلش چیست.

رئیس خبرگان رهبری درباره انتخابات آتی گفت: باید مراقب باشیم، انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا را در پیش داریم.

جنتی گفت: انتخابات شوراها که مصیبتی است و نظارتی نمی‌شود، ۴۰۰ هزار نفر وارد این انتخابات می‌شوند؛ چه کسی صلاحیت آنها را بررسی می‌کند که اینها چه کسانی هستند؟ در بسیاری از شهرها عملکردها نشان داده که منتخبین، افراد صالحی نبودند و کارشان به دادگاه‌ها رسیده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شرایط رئیس‌جمهور بر اساس قانون خاطرنشان کرد: مدیریت، امانت‌داری، تقوا و شجاعت رئیس‌جمهور بر اساس قانون باید احراز شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت شورای نگهبان سنگین است، تصریح کرد: اگر این شرایط توسط شورا احراز نشود نمی‌توان هیچگونه اظهارنظری کرد.

جنتی ادامه داد: مردم باید بدانند چه کسی را انتخاب می‌کنند و منتخب آنها چه مسئولیتی دارد؛ این باید بر مردم روشن شود.

وی با بیان اینکه باید بر مشارکت مردم تاکید کنیم، تصریح کرد: مردم باید بهترین را انتخاب کنند، اما باید احساس مسئولیت داشته و حتماً مشارکت کنند که به این مشارکت ما باید تاکید کنیم.

جنتی ابراز امیدواری کرد که خبرگان رهبری در موضع‌گیری‌های خود و سخنرانی‌هایش مفید عمل کرده تا به محضر رهبری ارائه شود که تا پایان این دوره نزد رهبری سربلند باشیم.

رئیس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه جای مرحوم هاشمی خالی است، خاطرنشان کرد: وی در سال‌های قبل و بعد از انقلاب زحمت کشیدند، زندان رفتند و برای انقلاب مبارزات بسیاری داشتند.

منبع: مهر

ارسال نظر: