جانشین پلیس پیشگیری ناجا:

آمادگی ناجا برای صیانت از مردم در چهارشنبه پایان سال/ بازداشت مختل‌کنندگان نظم و امنیت تا ۱۵ فروردین ماه

کدخبر: 2090596

جانشین پلیس پیشگیری ناجا از آمادگی کامل نیروی انتظامی جهت صیانت از مردم در چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: کلیه دستورالعمل‌های مربوطه در این زمینه ابلاغ شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار معصوم‌بیگی جانشین پلیس پیشگیری ناجا در رابطه با اقدامات پلیس در چهارشنبه پایان سال گفت: بارها در رابطه با چهارشنبه پایان سال توصیه‌هایی از سوی پلیس مطرح شده است، اما به دلیل اهمیت این موضوع و ارتباط آن با سلامت و آرامش مردم، بیان مجدد این توصیه‌ها ضروری است.

معصوم‌بیگی ادامه داد: اگر نکاتی که تاکنون از سوی پلیس به افراد گوشزد شده است، توسط مخلّان و هنجارشکنان رعایت نشود، نیروی انتظامی با مخلّان نظم و آرامش مردم برخورد قانونی خواهد کرد.

وی تأکید کرد: توصیه ما به خانواده‌ها این است که در چهارشنبه پایان سال کنار فرزندان خود باشند و از آنها مراقبت کنند تا آسیبی به فرزندانشان وارد نشود.

وی ادامه داد: البته پلیس نیز در کنار مردم خواهد بود و از آنها در این شب صیانت می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متأسفانه با مرور آمارهای چهارشنبه پایان سال گذشته می‌بینیم که بسیاری از افراد در اثر انفجار مواد محترقه یا جان خود را از دست داده‌اند یا قطع عضو شده‌اند و یا در اثر سوختگی زیاد آسیب دیده‌اند که امیدواریم امسال با تلاش پلیس و همکاری مردم شاهد اینگونه آسیب‌ها نباشیم.

جانشین پلیس پیشگیری در رابطه با اینکه افرادی که مواد محترقه خرید و فروش می‌کنند تا 15 فروردین در بازداشت خواهند بود، گفت: کسانی که در چهارشنبه پایان سال نظم و امنیت عمومی اجتماعی را مختل می‌کنند، با تصمیم پلیس و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با قوه قضائیه با آنها برخورد خواهد شد.

معصوم‌بیگی ادامه داد: همچنین بانک‌های اطلاعاتی افرادی که در سال‌های گذشته رفتارهای ناهنجار داشته‌اند، در حال حاضر دراختیار نیروی انتظامی قرار دارد و بر همین اساس، به این افراد هشدار می‌دهم که مراقب رفتار خود باشند، چون به طور کامل تحت نظر نیروی انتظامی قرار دارند.

این مقام انتظامی در رابطه با آسیب‌های چهارشنبه سوری اظهار داشت: پیامد اعمال انجام شده در شب چهارشنبه‌سوری، کاملاً منفی است، چون یا خود فرد را و یا اطرافیان را دچار آسیب جدی می‌کند و فرایند مواد محترقه نیز از مرحله ساخت تا زمان استفاده از آن تماماً مخاطره‌آمیز است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: در رابطه با اینکه فرضاً گفته می‌شود مواد محترقه بدون خطر نیز داریم، افزود: باید گفته شود ما هیچ‌گونه مواد محترقه بی‌خطر نداریم و تنها مواد محترقه به دو دسته کم‌خطر و پرخطر تقسیم می‌شود.

معصوم‌بیگی ادامه داد: نبود مواد محترقه بی‌خطر از این جهت است که موادی که در تولید اینگونه مواد استفاده می‌شود، مشتعل‌کننده است که بر همین اساس، منجر به خسارت‌های جانی و مالی برای افراد می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بحث تأمین امنیت چهارشنبه‌سوری، تمام دستورالعمل‌های مربوطه از سوی نیروی انتظامی ابلاغ شده، همچنین در بحث پیشگیری، یعنی کشف مواد محترقه از مبادی مرزی نیز کنترل می‌شود اما در این میان نقش خانواده‌ها بسیار تعیین‌کننده است.

معصوم‌بیگی ادامه داد: خانواده‌ها باید به این نکته توجه کنند که ممکن است فردی که در چهارشنبه‌سوری امسال آسیب می‌بیند فرزند خودشان باشد.

وی بیان کرد: مردم ما فرهنگ بسیار غنی‌ دارند که بر همین اساس، هیچ‌کس دوست ندارد تا به دیگری آسیبی برسد و آسیب‌ها ناشی از غفلت‌ها است.

این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: فرضاً مواردی وجود داشته که کودکان و نوجوانان مواد محترقه را خریداری کرده‌اند یا در خانه پنهان کرده‌اند که به خاطر شرایط خاصی که مواد محترقه دارند، دچار انفجار شده و فرد یا اطرافیانش را دچار آسیب کرده است که بر همین اساس به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم تا خطرهای ناشی از نگهداری و استفاده از اینگونه مواد را به فرزندان خود گوشزد کنند.

ارسال نظر: