مدیرعامل موسسه اعتباری نور در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

کاهش تعداد شعب موسسه نور امسال اجرایی می‌شود/ مالکین و سهامداران عمده نور از مدیریت موسسه کنار می‌روند

کدخبر: 2090652

پرویز اربابی اظهار داشت که مالکین یا سهامدار عمده ترجیح می‌دهند که در مدیریت موسسه حضور نداشته باشند و اداره امور موسسه نور را به مدیران متخصص و باتجربه واگذار کنند.

مدیرعامل موسسه اعتباری نور خبر داد که عملیات انتقال سپرده‌ها از تعاونی‌های منحله به موسسه نور تکمیل شده و تا پایان اسفند ماه 95 انتقال سپرده‌ها به این موسسه به اتمام رسیده است.

موسسه اعتباری نور، در حال حاضر، یکی از موسسات اعتباری بوده که از محل تجمیع تعاونی‌های اعتبار "کارسازان آینده"،"پیشگامان همیار یزد" و صندوق‌های قرض‌الحسنه "ریحانه‌گسترمشیز" تشکیل شده است.

براساس این گزارش، این موسسه پس از طی مراحل مختلف از جمله پذیره نویسی، تشکیل هیات مدیره و مراحل ثبت و پذیرش در فرابورس، گام در پیکره نظام بانکی کشور گذارده است.

"پرویز اربابی" درگفتگو با «نسیم آنلاین» ، اظهار امیدواری کرد که با توجه به نصب و راه اندازی نرم افزار یکپارچه بانک ایران در تمامی شعب موسسه، تا پایان بهمن ماه سال 95، دستکم در 90 درصد شعب، عملیات انتقال سپرده ها صورت پذیرد.

وی، در عین حال گفت که انتقال تسهیلات به شعب موسسه نور، فرایندی زمانبر بوده که تاخیر در آن به دلیل پیچیدگی بسیار بالای این فرایند است.

اربابی، در توضیح علل تاخیردر برگزاری مجمع عادی سالیانه موسسه اعتباری نور، اعلام داشت که به دلیل تاخیر پیش آمده در ادغام موسسات،انتقال سپرده ها وتسهیلات به موسسه نور، کسب مجوز برگزاری مجمع از بانک مرکزی را سخت کرده واظهار امیدواری کرد که پس ازانتقال حسابها ، این مهم صورت می پذیرد.

مدیر عامل موسسه اعتباری نور،تعداد شعب موسسه متبوع خود درسراسر کشور را 336 شعبه دانست و افزود که یک سوم این مقدار، یعنی 122 شعبه در استان های کرمان و فارس قرار دارد.

وی، بیان داشت که برخی از شعب موسسه اعتباری نور، مربوط به شعب تعاونی های قبل از ادغام و انتقال بوده که در فاصله نزدیک یکدیگر قرار دارند وتصریح کرد که طبق برنامه زمان بندی بانک مرکزی، طی یک دوره دوساله ،شعب این موسسه ساماندهی می شوند.

اربابی،تصریح کرد که برنامه کاهش تعداد شعب مازاد این موسسه حسب تاکید بانک مرکزی ازسال آینده اجرایی می شود.

وی، در پاسخ به این سوال که آیا مالکین موسسه در مدیریت آن نقش دارند، اظهارداشت که مالکین یا سهامدار عمده ترجیح می‌دهند که در مدیریت موسسه حضور نداشته باشند و اداره امور موسسه نور را به مدیران متخصص و باتجربه واگذار کنند.

مدیر عامل موسسه اعتباری نور، خبرداد که یکی از برنامه های مهم این موسسه اعتباری درسال جاری، افزایش سرمایه با هدف تبدیل شدن موسسه به بانک خواهد بود.

اربابی،با اشاره به فوت یکی از اعضای هیات مدیره موسسه اعتباری نوردر اسفند 95، اذعان داشت که هم اکنون و با توجه به وجود اعضای علی البدل، مشکلی پیش نمی آید و گفت که درحال حاضر،مطابق اساسنامه، جلسات هیات مدیره با 4 عضو هم جنبه قانونی دارد.

ارسال نظر: