انتقاد نماینده اصلاح طلب مجلس از روند اجرای برجام:

تابش: هنوز هم پول‌ نفتمان را نمی‌توانیم بگیریم!/ واردات بی‌رویه محصولات خارجی در پسابرجام شتاب گرفته است

کدخبر: 2090659

نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: هنوز همه پول‌ها پرداخت نشده و همچنان از طریق تهاتر باید پول نفت را دریافت کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تولیدکنندگان، مسئولان دولتی و مردم همه در واردات بی‌رویه مقصر هستند و باید هرکدام به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به این‌که صنعتگران باید در زمینه تولیدات خود دقت بیشتری داشته باشند، افزود: برخی محصولات داخلی از نظر کیفیت، توانایی رقابت با مشابه خارجی خود را ندارند، در این صورت مردم ترجیح می‌دهند از کالای خارجی استفاده کنند که این موضوع باید مرتفع شود.

تابش ادامه داد: از سوی دیگر مسئولان نباید اجازه واردات محصولاتی را بدهند که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، زیرا با این کار باعث می‌شوند تولید و اشتغال کشور مورد تهدید قرار بگیرد. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس به نقش مردم در واردات اشاره کرد و گفت: مدتی است رفتار مردم نسبت به خرید متفاوت شده و به نوعی همه خارجی‌پسند شدند. تابش در پاسخ به این که اکنون تحریم نیستیم و چرا همچنان شاهد واردات بی‌رویه هستیم، عنوان کرد: هنوز همه پول‌ها پرداخت نشده و همچنان از طریق تهاتر باید پول نفت را دریافت کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: اگر سیاست‌های در نظر گرفته شده برای کنترل واردات عملی شده بود، اکنون ایران یک کشور صادرکننده بزرگ بود و برای این امر نیز نهادهای نظارتی باید وارد عمل شوند.

ارسال نظر: