در حاشیه اجلاس آیورا

ظریف با رئیس‌جمهور اندونزی دیدار کرد + عکس

کدخبر: 2090707

محمدجواد ظریف که به منظور شرکت در اولین اجلاس سران اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) در جاکارتا به سر می‌برد، با رئیس‌جمهور اندونزی دیدار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در اولین اجلاس سران اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) در جاکارتا به سر می‌برد، با رئیس‌جمهور اندونزی دیدار کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشومان ضمن ابلاغ سلام‌های گرم حسن روحانی رئیس‌جمهور به وی، از تمهیدات خوب دولت اندونزی برای برگزاری اجلاس اتحادیه اقیانوس هند قدردانی کرد.‌

ظریف در ادامه با ابراز رضایت از همکاری‌های جاری بین دو کشور در زمینه‌های گوناگون، به اجرای طرح‌های تولید برق توسط شرکت‌های ایرانی در اندونزی اشاره کرد و افزود: همکاری دو کشور در تمام زمینه‌ها از جمله نفت و انرژی و همکاری‌های بازرگانی، تجاری و بانکی رو به گسترش است.

وی افزود: ضرورت دارد این همکاری‌ها بیش از پیش تقویت شود.

مسائل منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم، سیاست و تلاش ایران برای تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای از دیگر محورهای اظهارات وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

رئیس‌جمهور اندونزی نیز در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های نفت و انرژی، سرمایه‌گذاری‌ها و اختصاص اعتبار برای تقویت همکاری‌های تجاری برای کالاهای غیرنفتی تاکید و همکاری‌های بانکی و رفع موانع در این زمینه و امکان تقویت همکاری بین بانک‌های خصوصی دو کشور را ضروری برشمرد.

ارسال نظر: