آخریت تحولات سوریه

شهرک راهبردی "الحفسه" در شرق حلب آزاد شد/ منبع تامین آب شهر حلب در آستانه پاکسازی

کدخبر: 2090731

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند با عقب راندن داعش، شهرک راهبردی "الحفسه" واقع در شرق استان حلب را پاکسازی کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نیروهای سوری به فرماندهی سرهنگ سهیل حسن توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش، شهرک راهبردی الحفسه را در شرق استان حلب پاکسازی کنند. عملیات نیروهای سوری از سمت شهرک های غربی معراضه کبیر، الشخیر و ام الرسوم انجام شد.

یک منبع میدانی در گفت‎وگو با گروه بین‌الملل فارس اعلام کرد که درگیری میان نیروهای سوری با عناصر تروریستی در شرق شهرک الخفسه و در نزدیکی شهرک قبب الکبیره و در جنوب شهرک رسم الهرمل ادامه دارد.

با پاکسازی شهرک رسم «الهرمل»، نیروهای سوری از شمال به ایستگاه تصفیه آب ( منبع تامین کننده بخش وسیعی از شهر حلب) می‌رسند.

عملیات نیروهای سوری از محور غربی ایستگاه تصفیه آب از محور شهرک الکباریه و شهرک رسم البخار در جریان است.

نیروهای سوری برای رسیدن به شهرک الخفسه و ایستگاه تصفیه آب از سه محور به سوی مواضع عناصر تروریستی داعش پیشروی می کنند.

در یک ماه گذشته عناصر تروریستی داعش همزمان با پیشروی نیروهای سوری در شرق حلب، در چندین مرحله اقدام به قطع آب شهر حلب کردند.

به نظر می رسد که نیروهای سوری پس از پاکسازی کامل شهرک راهبردی الخفسه و ایستگاه تصفیه آب به سوی فرودگاه کشیش و شهر دیرحافر، دومین پایگاه عناصر تروریستی داعش در استان حلب حرکت کنند.

ارتش سوریه تلاش می کنند تمامی شهرک‌های شمالی و شرقی را پاکسازی کند و با دور زدن و محاصره شهر دیرحافر از سه محور به تروریست ها در این شهر حمله کند.

نیروهای سوری در حال حاضر از محور شمالی با شهر دیرحافر 5 کیلومتر فاصله دارند. قابل ذکر است نیروهای سوری پس از 5 سال برای نخستین بار به دریاچه الاسد رسیده اند.

ارسال نظر: