علی لاریجانی:

۳ هزار میلیارد تومان به بودجه سال آینده آموزش‌ و پرورش اضافه‌ شد

کدخبر: 2090738

رئیس مجلس گفت: بیش از یک‌دهم بودجه کل کشور به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد و مجلس هم در جریان بررسی بودجه ۳ هزار میلیارد تومان دیگر به این اعتبار اضافه کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی عصر امروز در همایش تجلیل از نخبگان و برگزیدگان دانش‌آموزی استان قم که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، با اشاره به ارتقا جایگاه آموزش‌وپرورش استان قم اظهار داشت: گزارش‌ها حاکی از تحولاتی در آموزش‌وپرورش قم دارد و ان‌شاالله این رشدها همچنان ادامه داشته باشد

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش رکن مهم توسعه کشور و تکیه‌گاهی برای آیندگان است، افزود: بعد از انقلاب توجه خوبی به این حوزه شده است ولی مشکلاتی در مسیر آن‌ها وجود دارد و بیش از یک‌دهم بودجه کل کشور به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد و مجلس هم در جریان بررسی بودجه 3 هزار میلیارد تومان دیگر به این اعتبار اضافه کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با وجود توجهاتی که به آموزش‌وپرورش شده ولی همچنان مشکلاتی پابرجاست، ابراز کرد: با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد نمی‌توان گام بلندی برای کاهش مشکلات آموزش‌وپرورش برداشته شود ولی می‌توان با روش‌های مختلف نقص‌های لازم را کاهش داد.

وی توجه بیشتر به معلمانی که کمتر از 2 میلیون تومان دریافتی دارند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ایران کشور غنی است و ما نیروی انسانی متخصصی در کشور داریم، در ابتدای انقلاب 160 هزار دانشجو داشتیم که این مقدار امروز به 5 میلیون نفر رسیده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید به خاطر وجود رهبری فرهیخته، هوشمند و پارسا خداوند را شاکر باشیم و نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی است که این نیز نعمت بزرگی است، در گذشته مشکل کشور وجود مدیرانی عیاش، کم‌سواد و وابسته به آمریکا بود که در حال حاضر زمینه‌های رشد به‌خوبی فراهم‌شده است.

وی توانمندسازی و تربیت نخبگان را پایه رشد کشور برشمرد و گفت: تنها مدرک ملاک ارزش نیست و در کشور ما طوفان مدرک پیش‌آمده درصورتی‌ که ما باید رشد علمی داشته باشیم و در دانشگاه‌ها باید خود انسان‌ها از فرصت استفاده کنند و به علم‌آموزی روی بیاورند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: زندگی انسان موفق بر پایه عقل و مبتنی بر برنامه‌ریزی است و کسانی که به شرایط تن می‌سپارند از کمال عقلانی برخوردار نیستند و این کسب دانش به ذهن پرسش‌گر افراد برمی‌گردد که برای به دست آوردن پاسخ‌ها تلاش کند.

وی بابیان اینکه در عالم سیاست هم اگر ذهن ورزیده شود می‌توان در مقابل مشکلات تصمیم عاقلانه گرفت و در غیر این صورت فرد در مواجه با مشکلات تنها دادوفریاد می‌زند، همچنین تنها ملاک نباید مدرک باشد و باید به جهش‌های علمی مبتنی بر ابتکارات هم توجه ویژه‌ای شود.

لاریجانی در توصیه به دانشجویان اظهار داشت: شرط موفقیت در تحصیلات استفاده صحیح از وقت است و دانشجویان باید به استفاده بهینه از زمان توجه داشته باشند.

ارسال نظر: