به مربیان دیگر فرصت حضور در کنار تیم ملی را میدهم

اوجاقی: نفرات کم‌تجربه در مسابقات کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت/ روسیه رقیب ما برای کسب نایب قهرمانی جهان است

کدخبر: 2090745

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: ترکیب ما در مسابقات کشورهای اسلامی از بچه‌های کم‌تجربه‌تر تشکیل خواهد شد.

حسین اوجاقی در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص سومین قهرمانی تیم ووشو پارس جنوبی اظهار داشت: سطح فنی تیم‌های لیگ ووشو امسال خیلی بهتر شده بود و همه تیم‌ها در حال سرمایه‌گذاری هستند . شهرداری دامغان که سال گذشته از دسته یک به لیگ برتر راه پیدا کرد امسال به نیمه‌نهایی نیز صعود کرد. تیم پاس قوامین رقیب دیرینه ما نیز در دیدار نهایی بود که خوشبختانه با برتری مقابل این تیم به مقام قهرمانی رسیدیم . خدا را شکر با وجود بالارفتن سطح لیگ امسال نیز قهرمان شدیم و کاری که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم.

وی در خصوص سطح لیگ برتر ووشو امسال عنوان کرد: به نظر من امسال استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته از لیگ صورت گرفته بود و توجه مسئولین نیز بیشتر به آن جلب شده بود. این نوید بخش این است سال‌های آینده سطح ووشو کشور به واسطه لیگ بالاتر برود.

سرمربی تیم ووشو پارس جنوبی در خصوص انتقاداتی که نسبت به قدرت بالای تیم پاس قوامین در ساندا صورت می‌گیرد، گفت: تعداد ملی‌پوشانی که ما استفاده کردیم شاید از باشگاه‌های دیگر کمتر باشد. ما حمیدرضا قلی‌پور را داشتیم که مصدوم شد و عملا از نیم فصل در اختیار ما بود. مرتضی نوروزی نیز مانند قلی‌پور با مصدومیت مواجه شد. حتی تعداد ملی‌پوشان ما که از نظر فدراسیون ملی‌پوش معرفی می‌شوند به حد نصاب لازم نرسیدند تا 5 سهمیه را پر کنیم.

وی ادامه داد: ما جوانانی مانند یوسف صبری و آرمین افراز را داشتیم که برای اولین بار از رده جوانان به بزرگسالان آمده بودند و تعدادی نیز بازیکن داشتیم که از بومیان بوشهر و عسلویه بودند که سابقه هیچ قهرمانی در هیچ رده نداشتند. این مسئله نیز به خاطر مسئولیت اجتماعی باشگاه نسبت به مردم منطقه است. این نفرات در قالب تیم استانشان در مسابقات قهرمانی کشور نیز حضور پیدا کردند و به تیم ملی راه یافتند. این موضوع نیز به خاطر تمریناتی بود که در باشگاه پارس جنوبی و در کنار ورزشکاران خوب انجام دادند.

اوجاقی تصریح کرد: پارسجنوبی از تعدادی ورزشکار غیر همسطح که شامل قهرمانان، بازیکنان جوانان، بازیکنان بومی و نفرات غیر مطرح بود، تشکیل شده است. این مسئله یعنی عدم توارن اما رمز پیروزی پارس‌جنوبی در همدلی، همبستگی و مدیریت خوب این باشگاه و توجه ویژه مسئولانش بود.

سرمربی تیم ملی ووشو در خصوص برنامه‌های تیم ملی برای مسابقات کشورهای اسلامی گفت: مسابقات کشورهای اسلامی برای کشور ما و کمیته المپیک اهمیت زیادی دارد و خیلی از کشورها مانند آذربایجان که میزبان این مسابقات است جوایز زیادی به مدال‌آورانش اهدا می‌کند. جوایزی که شاید ما برای المپیک نیز به ورزشکارمان اختصاص ندهیم اما انها برای این مسابقات به ورزشکارانشان می‌دهند.

وی ادامه داد: ما از 14 فروردین تمرینات خود را آغاز خواهیم کرد. یمسئولان کمیته المپیک از چند ماه پیش اسم نفرات تیم ملی را از ما خواستند و ما سه چهار نفر را در هر وزن معرفی کردیم. 24 اسفندماه میان این نفرات مسابقات انتخابی را برگزار می‌کنیم تا نفرات اصلی و ذخیره تیم ملی در رقابت‌های کشورهای اسلامی مشخص شوند. تمرینات ما در 14 فروردین با مشخص شدن این نفرات آغاز خواهد شد.

اوجاقی در خصوص نفرات اصلی تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی گفت: ترکیب ما در مسابقات کشورهای اسلامی از بچه‌های کم‌تجربه‌تر تشکیل خواهد شد و قهرمانان جهان ما مانند محسن محمدسیفی، حمیدرضا قلی‌پور و امیر فضلی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی در خصوص اهداف تیم ملی برای مسابقات جهانی روسیه در سال آینده گفت: چین با وجود اینکه در برخی اوزان توسط ورزشکاران ما و روسیه شکست خورده است اما همچنان قهرمان بلامنازع دنیا است. ما در سالیان اخیر در ترکیه، کانادا، اندونزی و مالزی نایب قهرمان دنیا بودیم اما روسیه به عنوان میزبان مسابقات یک از اصلی‌ترین رقبای ما برای نایب قهرمانی جهان است. روسیه قبل از قدرت گرفتن ووشو ایران همیشه یا نایب قهرمان بوده یا در میان سه، چهار کشور برتر دنیا قرار داشته است. روسیه به عنوان میزبان به رقیب اصلی ما یعنی چین اضافه شده است اما ما تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

وی در خصوص حضورش در تمامی رقابت‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی و عدم استفاده از دیگر مربیان در مسابقات کم اهمیت‌تر گفت: فدراسیون ووشو دقیقا همین کار را کرده است . من اعتقاد دارم همانقدر که روی ورزشکاران سرمایه‌گذاری می‌کنیم باید روی مربیان نیز سرمایه‌گذاری کنیم. ما در مسابقات کشورهای اسلامی مربی را همراه خود خواهیم داشت که در مسابقات جهانی آن مربی دیگر حضور ندارد و فرد دیگری در کنار تیم ملی است.

اوجاقی ادامه داد: در جوانان نیز تیم سرمربیگری و مربیگری از بزرگسالان جدا است. مسابقات دانشجویان جهان دست ما نبود و خود برگزار کنندگان مسابقات اعلام کردند یک سرپرست، دو مربی و یک پزشک می‌توانند همراه تیم ملی باشند. از میان دو مربی نیز باید حتما یک مربی برای ساندا بانوان باشد تا آنها را کوچ کند و فرد دیگر نیز مربی تالو خواهد بود. من نیز با توجه به اینکه رئیس انجمن ووشو فدراسون ورزش‌های دانشگاهی هستم به عنوان سرپرست در این مسابقات حضور دارم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: با توجه به تخصص من در ساندا قطعا به ورزشکاران کمک می‌کنم اما سمتم سرپرست ذکر شده است. حتما من این فرصت را در اختیار مربیان دیگر می‌گذارم . من پیشنهاد دهنده این طرح بودم و علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو با آن موافقت کرد تا مربیانی که شاگردهای زیادی در بحث قهرمان‌پروری داشتند را در کنار تیم ملی قرار بدهیم تا ریزه‌کاری‌های مربیگری در سطح بین‌المللی را نیز یاد بگیرند. این باعث خواهد شد تا روزی که حسین اوجاقی نبود این نفرات بتواند ادامه دهنده راه باشند.

ارسال نظر: