اتحادیه عرب:

طرح انتقال سفارتخانه‌ها به قدس، امنیت منطقه را تهدید می‏‌کند

کدخبر: 2090749

وزرای خارجه اتحادیه عرب ضمن هشدار درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی تاکید کردند که این اقدام امنیت منطقه را تهدید می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وزرای خارجه اتحادیه عرب در پایان نشست روز سه شنبه درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی هشدار دادند و تاکید کردند که انتقال سفارت آمریکا به قدس امنیت منطقه را تهدید می کند و علاوه بر آن به حقوق ملت فلسطین و همه مسلمانان و مسیحیان تضییع و قانون بین المللی نقض می شود.

به گزارش پایگاه خبری «مصریون»، اتحادیه عرب این تصمیم را در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره بررسی طرح انتقال سفارت آمریکا در تل آویو به قدس اشغالی اتخاذ کرده است.

وزرای خارجه اتحادیه عرب ىر ذایان نشست امروؤ از همه کشورهای جهان خواستند که به قطعنامه 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل که در سال 1980 صادر شد، پایبند باشند.

اتحادیه عرب تاکید کرد که «تاسیس هرگونه هیات دیپلماتیک در قدس یا انتقال آن به این شهر، تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین و همه مسلمانان و مسیحیان و نقض قانون بین المللی و توافقنامه ژنو 4 است.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در افتتاحیه نشست تاکید کرد که اتحادیه باید به «راه حل دو دولت» برای حل و فصل درگیری فلسطینی-اسرائیلی پایبند باشد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه عراق نیز در نشست اتحادیه عرب گفته که پیروزی‎هایی که عراق علیه داعش به دست آورده است، با تلاش آحاد ملت عراق با هر طیف و مذهبی که دارند، صورت گرفته است.

«ابراهیم الجعفری» همچنین از ترکیه خواست تا نیروهای خود را از کشور عراق خارج کند.

ارسال نظر: