رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

جمع‌آوری هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر طی ۸ روز اخیر

کدخبر: 2090782

بندپی با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در پایتخت حدود ۵ تا ۶ هزار معتاد متجاهر وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر از اجرای این طرح از ۹ اسفندماه و تا امروز حدود هزار و ۱۰۰ نفر پذیرش شده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، انوشیروان محسنی بندپی درباره طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: اجرای این طرح از ۹ اسفندماه آغاز شده و تا امروز حدود هزار و ۱۰۰ نفر پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: ۴ تیم غربالگری به وضعیت این افراد رسیدگی می‌کنند و معتادان جمع‌آوری شده در مراکز ماده ۱۵ نگهداری می‌شوند.

بندپی با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در پایتخت حدود ۵ تا ۶ هزار معتاد متجاهر وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی افرادی که طی این طرح جمع‌آوری کرده‌ایم مرد هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در توضیح این مطلب افزود: در نوبت قبلی اجرای این طرح که می‌گفتند؛ تعداد زنان زیاد است ۳۰۰ زن در میان معتادان متجاهر حضور داشتند، لذا در این نوبت نیز تعداد زنان جمع آوری شده بسیار کم خواهد بود.

وی با تاکید بر حضور پزشک، روانشناس، مددکار و همیار در تیم‌های غربالگری معتادان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح انجام غربالگری و ارجاع واقعی است، زیرا در این طرح افراد کارتن خوابی که جمع‌آوری می‌شوند، به خدماتی غیر از ترک اعتیاد، پیشگیری یا توانمندسازی نیاز دارند، از همین رو برای گرفتن خدمات به موسسات مربوطه مانند بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر: