سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی:

خودروهای لوکس قاچاق یا صادر می‌شوند یا منهدم/ تشکیل ٤٧٧٢ فقره پروند تخلفاتی از ابتدای طرح نوروزی تعزیرات تاکنون

کدخبر: 2090795

میرکوهی در خصوص امحای خودروهای لوکس گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقاط قوت خوبی دارد و با آیین‌نامه‌هایی که پیش بینی شده به صورت شفاف آمده است کالاهایی که به صورت قاچاق ضبط می‌شود امحاء شود. حالا ۲ صورت وجود دارد، اگر امکان صادر کردن وجود داشتن باشد آن را صادر و اگر این امکان نباشد آن را امحا می‌کنیم.

به گزارش «نسیم آنلاین»، میزان نوشت: عبدالعلی میرکوهی سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شفافیت سازی مسایل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی توسط خبرنگاران این امر مهم را در سلامت جامعه تاثیر گذار دانست و گفت: این عمل در گروء خدمت صادقانه شما است.

وی اضافه کرد: قطعا حرمت و نظم و امنیت بازار در گروء توجه کسبه و بازاریان است، این افراد تکلیف دارند حقوق مصرف کننده را حفظ کرده و با دستگاه‌های نظارتی و ذیربط در جهت حفظ سلامت بازار صادقانه همکاری کنند.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی افزود: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلف به شعب سیار، گشت‌ها و سامانه ۱۳۵ اعلام کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت امحای خودروهای لوکس گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقاط قوت خوبی دارد و در آیین نامه‌هایی که پیش بینی شده به صورت شفاف تاکید گردیده که کالاهایی که به صورت قاچاق ضبط می‌شود، امحا شود.

میرکوهی در خصوص بحث فساد و رشوه در اصناف گفت: بحث فساد معمولاً توسط دستگاه قضایی رسیدگی می شود و سازمان تعزیرات هم نظارت کامل و دقیقی دارد و رسیدگی می‌کند.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور بیش از ٢ هزار و ٧٠٠ اکیپ فعال هستند و از ابتدای طرح نوروزی تعزیرات تاکنون ٨٨٠٠ مورد بازرسی صورت گرفته و حدود ٤٧٧٢ فقره پرونده در راستای این گشت‌ها تشکیل شده که بیش از یک و نیم میلیارد تومان منجر به صدور حکم شده است و همچنان سامانه ١٣٥ آماده دریافت شکایات و پیشنهادات مردم است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مهرماه گذشته از ورود تعزیرات در سطح عرضه کالا جلوگیری شده بود و قرار بود تنها اصناف در این زمینه ورود کند، برنامه شما در خصوص قاچاق اصناف چیست؟ این موضوع در بحث عرضه منع نشده بود، بلکه تعزیرات هرکجا که گزارش تخلف اعلام شود ورود می کند، البته در عین حال شعب سیار و گشت‌ها هرکجا که محرز شود جنس قاچاق است طبق اختیارات قانونی تصمیم می‌گیرند.

میرکوهی در خصوص برخورد با تخلفات صنفی و قاچاق گفت: دستگاه ها به تکلیف قانونی خود عمل می کنند اما باید کسبه هم عملکرد درستی داشته باشند، آثار کار نلدرست و سودجویانه تعدادی معدود عملکرد درست سایر بازاریان را زیر سوال می برد.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در سال ٩٥ تعداد پرونده‌های وارده به تعزیرات حدود ٤٦٥ هزارو ١٧١ فقره بوده و حدود ٢ هزار و ٦٢٩ میلیارد تومان محمکومیت صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال ٩٥ در خصوص قاچاق ٤٧ هزار و ٩٨ فقره پرونده تشکیل شده است.

میرکوهی تصریح کرد: طی سه روز اخیر ٦٠ دستگاه خودرو دیگر خریداری کردیم تا اکیپ گشت های خود را برای تهران و سایر استان های پر تردد، فعال تر کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با نظارت بر فروش بلیط‌ها گفت: تعزیرات در صورت کشف تخلف در این حوزه قطعا با متخلفان برخورد خواهد کرد، برای ما مسافرت های زمینی، هوایی و دریایی مهم است و به صورت جدی با تخلفات برخورد خواهیم کرد.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره توقیف خوروهای لوکس قاچاق و اینکه گفته می شود قرار است به نهادهای دولتی واگذار شود، گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا مصوب سال ۹۲، این موضوع را تعیین تکلیف کرده است به ویژه آیین نامه هایی در رابطه با این قانون، تهیه و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مطابق قانون و آیین نامه‌های مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق، کالاهایی که به صورت قاچاق ضبط می شود اگر ممنوعه باشد باید حتما امحا شود و اگر مصرفی باشد، صادر و از کشور خارج می شود و وجوه آن به خزانه دولت می رود. اگر هم قابل صادر کردن نیاشد باید از بین برده شود و در مورد اتومبیل های لوکس هم همین است.

میرکوهی تصریح کرد: آیین نامه ها و سیاست های کلی و فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می دهد که اینها باید صادر یا منهدم شود و تا جایی که بنده اطلاع دارم، سازمان اموال تملیکی این رویه را در پیش گرفته است.

سپرست سازمان تعزیرات حکومتی درارتباط با فرآیند کشف کالاهای قاچاق گفت: این فرآیند تغییری نکرده و تلاش بر این است که بحث های کنترلی مجهزتر و کامل تر شود و با توجه به آمار، درصد قابل ملاحظه ای از آمار قاچاق کاهش یافته و سیر نزولی داشته است و دستگاه‌ها در تلاش هستند با قاچاق مبارزه کنند و خوشبختانه شاهد توسعه این فعالیت‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: صلاحیت رسیدگی به بیش از ۹۰ درصد پرونده های قاچاق در صلاحیت تعزیرات است اما مبالغی که به ما گزارش می شود کم ولی حجم پرونده ها زیاد است که لایحه ای از طرف دولت به مجلس ارسال شده تا ایرادات برطرف شود.

میرکوهی در خصوص ارایشگاههای زنانه و تفاوت نرخ ها و قیمتهای نجومی و برنامه سازمان تعزیرات، گفت: در این باره طرح ویژه‌ای از برج ۹ سال جاری آغاز شد تا با تخلفات برخورد شود و طرح ادامه دارد که با اجرای این طرح امار و ارقام تخلفات اعلام خواهد شد. تلاش ما نظارت جدی بر این صنف است.

وی همچنین درباره پرداخت مبالغ انشعاب آب و فاضلاب که بالاتر از تعرفه دولتی است، خاطرنشان کرد: تعرفه ها قانونی است و دستگاهها مکلف به رعایت هستند و منطقی نیست که برای منافع شخصی هزینه ها بیشتر شود، اگر تخلفی احراز شود طبق قانون برخورد و جریمه خواهند شد و مردم می‌توانند در این رابطه به سازمان تعزیرات مراجعه کنند.

ارسال نظر: