عضو هیئت مدیره اتحادیه فخاران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۲۸۰ کارخانه سفال‌سازی تعطیل شد!/ ۶۰ هزار کارگر کارخانه‌های فخاری در ۳ سال اخیر بیکار شدند

کدخبر: 2090893

سبحانی گفت: تا سه سال پیش تمامی کوره‌های ما کار می‌کردند و آن قدر سفارش داشتیم که گاهی نمی‌توانستیم سفارش جدید بپذیریم اما رکود مسکن منجر شد که ۳۰۰ کارخانه فخاری تعطیل شوند.

مجید سبحانی، عضو هیئت مدیره فخاران در گفتگو با «نسیم آنلاین» بیان داشت: رکود موجب شده تا بیش از 90 درصد کارخانه‌ها تعطیل شود، در واقع از 300 کارخانه ای که در تهران وجود داشت الان فقط 20 کارخانه فعالیت می‌کند که با وضعیت موجود این 20 کارخانه نیز ظرف چند ماه آینده ورشکسته خواهند شد.

وی ادامه داد: هر یک از این کارخانه‌ها نزدیک به 200 کارگر داشته که در مجموع تمامی این 30 تا 60 هزار کارگر این کارخانجات ظرف سه سال گذشته بیکار شده اند.

سبحانی گفت: بلوک سیمانی و بتن چند سالی است که در بازار جایگزین شده است اما با وجود این جایگزینی تا دو سال پیش وضعیت بسیار خوب بود و در میان این همه ساخت و ساز زیادی که صورت می گرفت تولید نیز به خوبی ادامه داشت.

عضو هیئت مدیره فخاران تصریح کرد: در واقع تا سه سال پیش تمامی کوره های ما کار می کردند و آن قدر سفارش داشتیم که گاهی نمی توانستیم سفارش جدید بپذیریم اما رکود مسکن منجر شد که به طور کلی صنف ما از بین برود.

وی بیان داشت: در ابتدا مجبور شدیم که محصول را نصف قیمت تمام شده بفروشیم حتی گاهی تنی 30 هزار تومان از قیمت تمام شده کالا را ارزانتر به فروش می رساندیم اما با بدتر شدن بازار و رکود شدیدی که وجود داشت یک به یک کارخانه‌ها تولید خود را کم کرده و در نهایت نیز تعطیل کردند.

سبحانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت نابودی صنعت ما را دید و کاری نکرد، حتی چند ماه قبل که برای دریافت وام به بانک مراجعه کردم جواب دادند که هیچ گونه وامی داده نمی شود.

ارسال نظر: