سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

رزمایش‌ها هیچ ارتباطی به تهدید برخی کشورها و مسائل سیاسی ندارد

کدخبر: 2090965

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: رزمایش‌ها هیچ ارتباطی به تهدید برخی کشورها و مسائل سیاسی آن روز ندارد و رزمایش‌های ما در برنامه‌ریزی مشخصی صورت می‌گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: در بهترین شرایط امنیتی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان قرار داریم و هیچ نگرانی از حضور بیگانگان در اطراف مرزها وجود ندارد.

سرلشکر باقری در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری ستاد راهیان نور در جمع خبرنگاران گفت: با کشورهای همجوار هم در بهترین شرایط روابط هستیم و هیچ مشکل امنیتی و مرزی نداریم.

وی افزود: در خلیج فارس و دریای عمان هم شناورهای کشورهای بیگانه حضور دارند که همه آنها می دانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزها و منافعشان آماده هستند و همه موازین حقوق بین الملل را رعایت می کنند و آنها می دانند که نباید وارد حیطه منافع جمهوری اسلامی شوند و ما هیچ نگرانی امنیتی در زمین و هوا و دریا نداریم.

سرلشکر باقری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سال آینده رزمایش های موشکی برگزار می شود گفت: رزمایش های نیروهای مسلح برابر برنامه انجام می شود و در فرآیند انتهای آموزش ها و تمرین ها باید رزمایش هایی برای هماهنگی بخش های مختلف نیروهای مسلح انجام شود که برابر زمانبندی مشخص برگزار خواهد شد.

سرلشکر باقری گفت: این رزمایش ها هیچ ارتباطی به تهدید برخی کشورها و مسائل سیاسی آن روز ندارد و رزمایش های ما در برنامه ریزی مشخصی صورت می گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر برای رفع مشکلات مردم استان خوزستان برنامه ریزی کرده اید گفت: همه تلاش ما این است که راهیان نور هیچ اذیتی برای مردم استان های مرزی نداشته باشد و ما تاکید کرده ایم همه امکانات مورد نیاز از این استان ها تهیه شود تا بر بازار این استان ها تاثیر مثبت داشته باشد.

سرلشکر باقری افزود: در مساله درختکاری هم به وزارت جهاد کشاورزی اعلام آماده کرده ایم که اگر مقدماتش فراهم باشد راهیان نور در این زمینه هم ورود پیدا کنند.

جوانان باید با واقعیات علمی و تخصصی دوران دفاع مقدس آشنا شوند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جوانان باید در اردوهای راهیان نور با واقعیات علمی ، تخصصی ، معنوی و اندیشه ای دفاع مقدس آشنا شوند.

سرلشکر محمد باقری افزود: رادیو بهاران کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم امسال نوآوری ها و ابداعاتی داشته باشیم تا بتوانیم واقعیات دفاع مقدس را به سمع ملت شریف برسانیم.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز گزارش هایی از اقدامات صورت گرفته در راهیان نور در نوروز 95 ارائه و قرار شد امسال شرکت کنندگان در راهیان نور با خدماتی از جمله بیمارستان های صحرایی و نحوه عملکرد گروه های مهندسی ، اطلاعاتی و شناسایی آشنا شوند.

رئیس ستاد راهیان نور کشور هم گفت: نقش دانشگاه ها، آموزش و پرورش ، حوزه های علمیه و صدا و سیما در موضوع راهیان نور بسیار ویژه است و همین که آمار بازدید مناطق عملیاتی از 4 میلیون نفر در سال 91 به 6میلیون نفر در سال 95 رسیده است نشان دهنده نقش بی بدیل صدا و سیما و بعد تبلیغات است.

سردار کارگر افزود: شورای سیاستگذاری راهیان نور فقط به نیروهای مسلح منحصر نیست و همه دستگاههای کشور فعال هستند.

در ادامه این جلسه جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور هم گفت: در راهیان نور نگاه عمیقی وجود دارد که نوعی حج بصیرتی است.

سردار علی فضلی افزود: بدنبال تهیه سند ملی راهیان نور با نگاه علمی هستیم.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان بر جوانان ما گفت: امروز یکی از کارکردهای نظام اسلامی در حوزه تربیت و سبک زندگی اسلامی، راهیان نور است.

سردار فضلی گفت: خوشبختانه سالانه هزاران نفر از کشورهای دیگر هم از مناطق عملیاتی ما بازدید می کنند.

خبرگزاری صداوسیما نوشت: در مراسم امروز شعار سال راهیان نور با عنوان «من انقلابی ام» رونمایی شد.

ارسال نظر: