طوبی کرمانی در شب شعر فاطمی:

ولادت حضرت زهرا (س) محور وحدت مردم جهان است

کدخبر: 2091019

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به نامگذاری ۸ مارس به عنوان روز زن گفت: امروز نزد بسیاری از زنان جهان، ولادت زهرا(س) محور وحدت مردم جهان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: ویژه‎برنامه شب شعر «فاطمه(س)، بانوی مهر ـ ام‎ابیها» با حضور آیت‌الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب، «محمود صلاحی» معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‎الاسلام «سیدمحمود نبویان» معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، «طوبی کرمانی»، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و جمعی از اساتید و شاعران مسلمان و دیگر ادیان توحیدی امشب در برج میلاد تهران برگزار شد.

طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه برگزاری شب‌های شعر تنها بهانه‌ای برای سخن گفتن و شعر سرودن از بهانۀ عالم هستی، حضرت زهرا(س) است، گفت: این برنامه، نخستین شب شعر دربارۀ صدیقة طاهره (س) است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان خاطرنشان کرد: 8 ماه پیش آیت‌الله اراکی خواستار برگزاری شب شعری حول محور فاطمۀ زهرا(س) از اتحادیه جهانی زنان مسلمان شد و اتحادیه نیز از همان زمان، مقدمات برگزاری این ویژه‎برنامه را آغاز کرد.

کرمانی با اشاره به رشد و نمو شاعران جوان و با انگیزه که توسط اساتید و شاعران انقلابی و پیشکسوت کشورمان تربیت شدند، اظهار کرد: بنا به سفارش آیت‌الله اراکی مبنی بر رشد و بالندگی شاعران جوان، اینک فراخوان شعری را آغاز می‌‌کنیم تا از برترین‎ها نیز در سال آینده بهره ببریم.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به 8 مارس که به عنوان روز زن نامگذاری شده است، گفت: امروز شاهد این هستیم که در بسیاری از کشورها، روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن شناخته شده اسـت. به عبارت دیگر، امروز نزد بسیاری از زنان جهان، ولادت زهرا(س) محور وحدت مردم جهان است.

ارسال نظر: