نماینده پارلمان سوریه:

ژنو ۴ اذعان به پیروزی "بشار اسد" و شکست دشمنان سوریه است

کدخبر: 2091026

نماینده پارلمان سوریه نشست ژنو ۴ برای دستیابی به راه حلی برای پایان دادن به بحران حاکم بر سوریه را اذعان به پیروزی "بشار اسد" و شکست دشمنان سوریه دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "محمد جلال میدو"، نماینده پارلمان سوریه در گفتگو با فارس در دمشق، تصریح کرد: عضویت رژیم‌های مرتجع عربی در اتحادیه عرب موجب شده تا این سازمان منطقه‌ای به مجری سیاست‌های صهیونیستی تبدیل شود.

نماینده پارلمان سوریه مشارکت اتحادیه عرب در نشست‌های ژنو در صورت تحقق، پیشنهاد دوستان سوریه و مصر عنوان کرد و افزود: این مشارکت صرفا با هدف حفظ آبرو و اعتبار کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مقابل ملت‌هایشان و نشان دادن اینکه آنان نیز در روند سیاسی حل بحران سوریه مشارکت دارند، صورت می‌گیرند.

میدو وضعیت سوریه را با توجه به پیروزی‌های بزرگ به دست آمده توسط ارتش سوریه در عرصه‌های مختلف میدانی رو به بهبود دانست و خاطرنشان کرد: این پیروزی‌ها موجب شده، حامیان گروه‌های تروریستی در بن‌بست و تنگنا قرار گیرند.

میدو اگرچه ژنو 4 را محلی برای گردآمدن طرف‌های تاثیرگذار بر بحران سوریه و تلاش برای دستیابی به راه حلی جهت بستن پرونده سوریه دانست، اما در عین حال تاکید کرد: این نشست چیزی جز اذعان به پیروزی «بشار اسد» و ارتش سوریه و شکست همه ترفندهای دشمنان سوریه نیست.

وی درباره موضع معارضان سوری خارج‌نشین نیز گفت: پس از سرفرودن آوردن اربابان این معارضان در برابر حقایق حاکم بر میدان و شرایط جاری در سوریه، آنها نیز گزینه‌ای جز پذیرش توافقات حاصل شده را ندارند، علاوه بر اینکه برخی از این معارضان اکنون می‌فهمند، چه خساراتی به کشور وارد کرده‌اند.

میدو گفت: شکست‌های متوالی وارد شده به داعش، نه تنها موجب تضعیف این گروه تروریستی شده، بلکه قدرت هرگونه فشار بر دولت سوریه بویژه پس از آزادسازی «الخفسه» را نیز از آن گرفته است.

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه الخفسه، شاهراه حیاتی حلب بشمار می‌آید، خاطرنشان کرد: آزادسازی این منطقه نشان داد، ارتش سوریه و هم‌پیمانانش امروز بیش از هر زمان دیگری بر آزادسازی و پاکسازی کامل ریف حلب مصمم هستند، به خصوص آنکه هم اکنون ابتکار عمل در میدان را تماما در دست دارند.

میدو با بیان اینکه بحران سوریه در بُعد سیاسی، با توافقات اخیر روس‌ها و آمریکایی‌ها، وارد مرحله‌ای جدید شده و این ملزم می‌کند، هماهنگی‌ بین محور سوری افزایش یابد، افزود: ترکیه همچنان غیرقابل اعتماد نشان می‌دهد و اگر شاهد مذاکراتی از سوی ایران و روسیه با آنکارا انجام می‌شود، برای آرام کردن اوضاع و رفع موانع، جهت دستیابی به راه‌حلی برای بحران حاکم بر سوریه است.

ارسال نظر: