نوجوانان دختر ایران در رده نهم آسیا قرار گرفتند

کدخبر: 2091050

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نهمی رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی نوجوانان دختر ایران در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز مقابل ساموآ قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید. ملی‌پوشان با این پیروزی به عنوان نهمی رسیدند.

در نخستین ست این بازی ملی‌پوشان ایران بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. سرمربی ساموآ در تلاش بود با تعویض های مختلف اختلاف را کمتر کند، اما شاگردان مایدا اجازه این کار را به بازیکنان حریف ندادند و توانستند با نتیجه 25 بر 17 پیروز شوند.

ست دوم نیز با بازی خوب ملی‌پوشان ایران همراه بود. دختران والیبالیست کشورمان موفق شدند این ست را هم با نتیجه 25 بر 17 به سود خود به پایان برسانند.

در ست سوم هم برتری کامل با ایران بود. تیم ملی کشورمان در آخرین ست هم موفق شد با نتیجه 25 بر 15 به برتری برسد.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی با چین و هنگ‌کنگ همگروه بود که با شکست مقابل هر دو تیم از صعود به جمع هشت تیم برتر بازماند. ملی پوشان برای کسب عنوان نهم تا یازدهم مقابل ازبکستان و ساموآ پیروز شدند و عنوان نهمی را به دست آوردند.

صالحی، آشفته، زهدی، بهرامی نیا، سلامت، حلاج (لیبرو)، مریم حبیبی ترکیب آغازکننده ایران در دیدار مقابل ساموآ بودند.

والیبال نوجوانان دختر ایران تا کنون در 5 دوره این رقابت ها شرکت کرده است که رتبه نهم در سال 2010 و 2017 بهترین جایگاه کسب شده ایران در این رقابت ها است. ملی پوشان ایران در سالهای 2008، 2012 و 2014 رتبه های یازدهم، دهم و دهم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا را به دست آوردند. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران امسال در پنجمین حضور خود، برای نخستین بار با هدایت مربی خارجی (مایدا چیچیچ) در این رقابت ها شرکت کرد.

یازدهمین دوره والیبال نوجوانان دختر از یکشنبه 15 اسفند آغاز شده و دوشنبه 23 اسفند به پایان می‌رسد. در این مسابقات 11 تیم حضور دارند.

ارسال نظر: