رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

آغاز جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر ۱۲ استان کشور؛ از امروز

کدخبر: 2091077

طرح «جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر ۱۲ استان کشور» از امروز ۲۰ اسفند ماه در استان‌های گردشگری ایام نوروز به منظور پاک کردن چهره شهرهای مرکزی این ۱۲ استان تا پایان خرداد ماه ۹۶ اجرا خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اجرای طرح «جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر 12 استان کشور» گفت: این طرح تنها در تهران از ۹ اسفندماه آغاز و تا امروز حدود هزار و ۱۰۰ نفر پذیرش شده‌اند؛ اما آغاز طرح در 11 استان دیگر از امروز است.

وی در ادامه با بیان آنکه ۴ تیم غربالگری شامل پزشک، روانشناس، مددکار و همیار به وضعیت این افراد رسیدگی می‌کنند، گفت: بهزیستی در این طرح با NGOها همکاری داشته و تیم‌های غربالگری و ارجاع به همراه تیم مجهز از ویژگی‌های مهم این طرح است که پس از جمع آوری افراد به مراکز NGOهای همکار در این طرح ارجاع داده خواهند شد.

به گفته بندپی مهم‌ترین ویژگی‌ این طرح انجام غربالگری و ارجاع واقعی است، زیرا در این طرح افراد کارتن خوابی که جمع‌آوری می‌شوند، به خدماتی غیر از ترک اعتیاد، پیشگیری یا توانمندسازی نیاز دارند، از همین رو برای گرفتن خدمات به موسسات مربوطه مانند بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین با بیان آنکه طبق بررسی ها در پایتخت حدود ۵ تا ۶ هزار معتاد متجاهر وجود دارد، گفت: در حال حاضر تمامی افراد جمع‌آوری شده در این طرح « مرد» هستند؛این درحالیست که حتی در نوبت قبلی اجرای این طرح که برخی مدعی بودند تعداد معتادین زن متجاهر زیاد است ۳۰۰ زن جمع آوری شد، به این ترتیب پیش بینی می‌شود در این نوبت تعداد زنان بسیار کم باشد.

گفتنی است، این طرح در استان‌های فارس، خراسان رضوی، تهران، کرج، اصفهان، خرم آباد، خوزستان و ... که عمدتا استان‌های گردشگری در ایام نوروز هستند اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: