۲ طلا برای جوانان ایران در وزنه‌برداری جام فجر

کدخبر: 2091094

وزنه‌برداران تیم ملی جوانان کشورمان در دسته های ۶۲ و ۶۹ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی جام فجر موفق به کسب مدال طلا شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از فدراسیون وزنه برداری، «یعقوب پشوتنی» وزنه بردار دسته 62 کیلوگرم از تیم منتخب خوزستان با درخشش در حرکت 2 ضرب، ضمن کسب مدال طلای این حرکت در رقابتی نزدیک با حریفانی از ترکیه و جمهوری آذربایجان روی سکوی قهرمانی ایستاد.

قهرمانی پشوتنی در حالی رخ داد که «الهیار آبیشوف» از جمهوری آذربایجان، با مهار وزنه های 114 و 120 کیلوگرم بالاتر از نماینده خوزستان در صدر جدول ایستاده بود. پشوتنی البته در حرکت یک ضرب هر سه وزنه انتخابی را بالای سر برد و با حدنصاب 118 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

«روبرت مانیا» دیگر وزنه بردار این وزن از رومانی با مهار وزنه 115 کیلوگرم سوم شد.

در حرکت 2 ضرب، نماینده ایران با مهار وزنه های 138، 145 و 149 کیلوگرم، ضمن کسب مدال طلای این حرکت، با حدنصاب مجموع 267 کیلوگرم قهرمان دسته 62 کیلوگرم شد. در این وزن روبرت مانیا از رومانی با رکورد مجموع 263 کیلوگرم دوم شد و الهیار آبیشوف از جمهوری آذربایجان با وجود کسب مدال طلا در حرکت یک ضرب، در مجموع با حدنصاب 262 کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد.

همچنین مصطفی زارعی در رقابت با «ایهان رمضان» از ترکیه، با اختلاف سه کیلوگرم به برتری رسید و ضمن کسب مدال طلای یک ضرب و 2ضرب، مدال طلای مجموع دسته 69 کیلوگرم را نیز از آن خود کرد.

زارعی در حرکت یک ضرب 2 کیلوگرم و در حرکت 2 ضرب یک کیلوگرم بیشتر از وزنه بردار ترکیه وزنه زد و در مجموع با حدنصاب 281 کیلوگرم (130 کیلوگرم یک ضرب و 151 کیلوگرم 2ضرب) هر سه مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در دومین دوره رقابت های بین المللی وزنه برداری جام فجر، 52 وزنه بردار در قالب 12 تیم با یگدیگر به رقابت می پردازند. علاوه بر تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران و منتخب خوزستان، وزنه بردارانی از جمهوری آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، رومانی، صربستان، تایلند، افغانستان، اردن، کامرون و آمریکا در این دوره رقابت ها حضور دارند.

این رقابت ها از روز جمعه 20 اسفندماه در سالن وزنه برداری امام رضا(ع) شهر اهواز آغاز شده است و تا 22 اسفند ماه پیگیری می شود.

ارسال نظر: