زندی: با فن لنگ قهرمانان المپیک و جهان را شکست دادم/ آقا تختی من را مربی کشتی کرد

کدخبر: 2091115

قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان گفت: آقا تختی به واسطه روزنامه اطلاعات من را معرفی کرد که باید از وجود زندی بعنوان مربی در تیم ملی استفاده شود و من در دو دوره المپیک در سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۸ بعنوان مربی در تیم ملی حضور داشتم.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، عباس زندی قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و پهلوان چند دوره کشور، با بیان این مطلب افزود: وقتی در دبیرستان نظام درس می‌خواندم، سعدیان که حدود 6 یا 7 سال از من بزرگتر بود، دوره سربازی را می‌گذراند و وی پای من را به باشگاه کشتی باز کرد.

زندی افزود: سعدیان آن زمان من را به باشگاه ببر در میدان منیریه برد و فن و بند کشتی را به من یاد داد، او لنگ را به خوبی اجراء می‌کرد و در کارش استاد بود، فن لنگ را از سعدیان یاد گرفتم، خدا او را رحمت کند.

زندی در مورد اجرای فن لنگش بر روی قهرمان مطرح سوئدی تصریح کرد: در مسابقاتی که در سوئد شرکت کردیم، فن لنگ را بر روی گرونبرگ قهرمان مطرح سوئدی و دارنده دو مدال طلای المپیک، اجرا کردم که عکس آن چند وقت بعنوان آرم فدراسیون کشتی نیز استفاده شد.

قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان در مورد مربیگری اش اظهار داشت: آقا تختی به واسطه روزنامه اطلاعات من را معرفی کرد که باید از وجود زندی بعنوان مربی در تیم ملی استفاده شود و من در دو دوره المپیک در سال‌های 1964 و 1968 بعنوان مربی در تیم ملی حضور داشتم.

زندی در مورد بهترین کشتی‌هایی که در دوره قهرمانی‌اش گرفت گفت: بهترین کشتی را با عصمت آتلی ترک گرفتم و بعد از آن با یاشاردوغو ترک که آن زمان از من مطرح‌تر و معروف‌تر بود، البته من کشتی با یاشاردوغو را مساوی کردم.

پهلوان زندی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان کشتی‌گیر برای موفقیت باید از هر نظر پاکدامن باشند تا موفق بشوند در غیر این صورت راه به جایی نمی‌برند.

ارسال نظر: