لاریجانی در مراسم رونمایی از کتاب محمد؛ مسیح کردستان:

شهید بروجردی یک اسوه برای فرماندهان سپاه پاسداران است

کدخبر: 2091232

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بروجردی با پایه گذاری گروه پیش‌مرگان مسلمان کرد شرایطی را فراهم کرد که دفاع سرزمینی را با حضور افراد موثر آن سرزمین سامان داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خانه ملت دکتر علی لاریجانی عصر امروز (شنبه، 21 اسفندماه) در مراسم رونمایی از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» گفت: شهید بروجردی، شهیدی وارسته، مجاهد و خودساخته بود و ما مدیون این شهید هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید بروجردی ستاره ای بود که در ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی درخشید و زندگی سختی را گذراند، ایشان از چهره های شاخص سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود، ظاهرا شهید بروجردی در گروه صف بود که گروهی فعال در زمان پیروزی انقلاب محسوب می شد.

دکتر لاریجانی گفت: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یک سازمان مکتبی بود و براساس تفکر دینی صحیح، گام به جلو می گذاشت.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور افزود: دوستان ما در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی دنبال نوشتن کتابی در مورد تئوری شناخت بودند که براساس فکر شهید مطهری بود.

وی با بیان اینکه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گروهی مسلح و مکتبی بود، افزود: شهید بروجردی از رشد فکری سیاسی و انقلابی برخوردار بود و حوادث تقریبا ماجراجویانه ایران را در ابتدای انقلاب سامان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید بروجردی یکی از پایه گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و به کردستان رفت و از مسائل مهمی که در این منطقه بود که حالت غبارآلود نیز داشت را سامان داد.

دکتر لاریجانی افزود: افرادی باید به کردستان می رفتند که از عمق فکری برخوردار بودند تا سراب هایی که در آنجا بود آنان را فریب نمی داد.

وی افزود: یکی از افراد شاخصی که به کردستان رفت شهید بروجردی بود و در آنجا کار درستی را پایه گذاری کرد و آن تشکیل گروه پیش‌مرگان مسلمان کُرد بود و امروز که با گذشت زمان به آن دوران نگاه می کنیم شهید بروجردی با تیزهوشی و عمق فکری این کار را انجام داد یعنی دفاع سرزمینی را با حضور افراد موثر آن سرزمین سامان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید بروجردی یک اسوه برای فرماندهان سپاه پاسداران محسوب می شود، افزود: خیلی از فرماندهان در کنار شهید بروجردی رشد کردند، این شهید فردی مخلص و آب دیده، انقلابی، پرکار، بی ادعا و دارای فکر عمیقی بود.

رئیس نهاد قانونگذاری با قدردانی از زحمات محمودزاده نویسنده کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» گفت: شهید بروجردی کتاب تفسیر المیزان را مطالعه می کرد که بیانگر این است که این شهید، گمشده ای در معرفت دینی داشت.

دکتر لاریجانی گفت: مقام معظم رهبری که در جمع پاسداران و بسیجیان بیاناتی داشت، روی موضوع عمق داشتن روی فرهنگ دینی تاکید داشتند بنابراین باید با نگاه عمیق در راستای انقلاب گام برداشت به دلیل اینکه توجه به عمق معرفتی بسیار مهم است.

شهید بروجردی غبارها را در اوایل انقلاب کنار زد

وی ادامه داد: کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» از نام خوبی برخوردار است به دلیل اینکه شهید بروجردی غبارها را در اوایل انقلاب کنار زد، باید توجه داشت خیلی ها در اوایل انقلاب به عنوان دفاع از کردستان حرف می زدند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه مسیح کردستان نام با مسمایی است، افزود: امیدوارم کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» بتواند تاثیرات غنی خود را به روی کسانی که در راه رسم جوانمردی نظامی گام برمی دارند، بگذارد.

پیشنهاد دکتر لاریجانی برای ساخت سریال درباره زندگی شهید بروجردی

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» دستمایه خوبی برای ساخت فیلم و سریال در صدا و سیما است به دلیل اینکه کسانی که می خواهند عمق انقلاب اسلامی را درک کنند باید افراد موثری مانند شهید بروجردی را بشناسند.

گفتنی است در این مراسم همسر و فرزند شهید بروجردی، سرلشگر ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) و سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند./

ارسال نظر: