در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان شد؛

انتشار خاطرات خبرنگار جنگ در "آقای رهبر"

کدخبر: 2091273

قاسم یاحسینی، نویسنده حوزه دفاع مقدس از انتشار خاطرات خبرنگار جنگ شهید غلامرضا رهبر خبر داد.

قاسم یاحسینی، نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره انتشار کتاب جدیدش گفت: کتاب "آقای رهبر" شامل خاطرات بیش از 30 نفر از نزدیکان و همکاران شهید غلامرضا رهبر، خبرنگار رادیو نفت آبادان است.

وی با بیان اینکه این کتاب، نخستین کتاب درباره این شهید با محوریت تاریخ شفاهی است، افزود: ایده تالیف کتاب، درباره غلامرضا رهبر با سفرم به اصفهان، برای پژوهش در زمینه فعالیت رادیو ملی نفت در دوران جنگ تحمیلی شکل گرفت.

این نویسنده ادامه داد: فکر می کنم، این کتاب با خاطرات کوتاه در جذب مخاطب موفق باشد؛ "آقای رهبر" در 148 صفحه مصور و در قطع رقعی تدوین و به‌صورت شخصی و بدون حمایت ارگان متولی در امر نشر حوزه دفاع مقدس منتشر شده است؛ حتی رایزنی با نهاد‌های نام‌آشنای این عرصه حمایتی را به دنبال نداشت .

یاحسینی با اشاره به اینکه گفت‌‌و‌گو با همرزمان و دوستان شهید رهبر 6 ماه طول کشید، گفت: پیش از گفت‌و‌گو با مصاحبه‌شوندگان آشنایی چندانی با شهید رهبر نداشتم؛ بنابراین کتاب «آقای رهبر» زمینه آشنایی با این شخصیت را برای مردم فراهم می‌کند.

این نویسنده گفت: تنها اثر مکتوب درباره زندگی شهید رهبر به قلم همسر وی منتشر شده است؛ بنابراین برای تولید کتاب، با موضوع سیر زندگی این خبرنگار شهید عزم جزم کردم. کتاب در سی‌امین سالگرد شهادت غلامرضا رهبر منتشر شده است. وی در سال 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید .

ارسال نظر: