کارشناس سازمان هواشناسی:

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا/ سیلابی شدن برخی مناطق استان‌های غربی و دامنه‌های زاگرس

کدخبر: 2091304

کارشناس سازمان هواشناسی: فردا، سامانه جدید بارشی از مناطق غربی وارد کشور می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر سرکرده گفت: سامانه بارشی که از دیروز در مناطق غربی و مرکزی کشور فعال بود امروز به مناطق شمال شرقی کشور رسیده و گزارش‌ها از بارش باران در مناطقی از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی حکایت دارد البته همچنان شرایط برای بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه های البرز مهیاست.

وی گفت: از فردا باید منتظر ورود سامانه بارشی جدید به کشور باشیم که از مرزهای غربی کشور وارد می شود به طوری که پیش بینی شده است استان های آذربایجان غربی، شرقی ، اردبیل ، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان بارانی باشد که به تدریج به مرکز کشور وارد می شود.

کارشناس هواشناسی افزود: باورود این سامانه به مناطق مرکزی کشور باید منتظر بارش ها در مناطقی از استان های کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و حتی سواحل شمالی دریای خزر بود.

سرکرده اضافه کرد: این وضع برای مناطق جنوبی تر مثل استان فارس هم وجود دارد اما بارش ها عمدتا به صورت پراکنده و خفیف خواهد بود.

وی همچنین پیش بینی کرد: فعالیت این سامانه بارشی موجب ذوب شدن برف ها در ارتفاعات و به تبع آن بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن برخی مناطق استان های غربی و دامنه های زاگرس شود.

سرکرده درباره دمای هوای تهران نیز گفت: پیش بینی می شود دمای هوای پایتخت امروز در گرمترین زمان به 15 درجه بالای صفر برسد.

ارسال نظر: