با صدور بخشنامه‌ای صورت گرفت؛

هشدار دادستانی کل کشور به عوامل حادثه‌آفرین چهارشنبه آخرسال

کدخبر: 2091311

معاون دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های مراکز استان‌ها از آنان خواست با تشکیل شعب ویژه رسیدگی، نسبت به پیشگیری و برخورد جدی با عوامل حادثه آفرین چهارشنبه آخرسال اقدام کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معاون دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های مراکز استان‌ها، از آنان خواست با تشکیل شعب ویژه رسیدگی، نسبت به پیشگیری و برخورد جدی با عوامل تهیه، نگهداری و توزیع مواد محترقه و آتشزای غیر مجاز و غیراستاندارد و جلوگیری از بروز حوادث و خسارت‌های جانی و مالی در روزهای باقی مانده تا چهارشنبه آخر سال اقدام کنند.

در بخشی از این بخشنامه که با امضای امین حسین رحیمی معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور خطاب به دادستان های مراکز استان ها صادر و از آنان خواسته شده مراتب به تمامی دادستان های شهرستان ها در سراسر کشور نیز ابلاغ شود،آمده است:

در مواجهه با موارد هنجارشکن که منجر به وقوع جرم می گرد، در اجرای مواد 618،619 و 620 قانون مجازات اسلامی، بخش تعزیرات و تبصره ذیل ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مصوب سال 1390 و ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون مجازات قانون اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز مصوب 21/10/1392 نسبت به برخورد با مرتکبین جرایم مذکور در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال اقدام قانونی لازم معمول و شعب ویژه ای به منظور رسیدگی به آن اختصاص دهند.

در بخش دیگری از این بخشنامه بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای از طریق نیروی انتظامی با نظر مقام قضایی تاکید شده است.

همچنین از دادستان های سراسر کشور و فرماندهان انتظامی خواسته شده از طریق رسانه ها و مراکز صدا و سیمای استانی عموم هموطنان و خانواده ها را نسبت به عوارض و تبعات جانی و مالی استفاده از مواد محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد آگاه و هشدارهای لازم را ارائه کنند.

ارسال نظر: