نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نسیم آنلاین» تشریح کرد:

ماجرای مصوبه حقوقی مجلس از آغاز تا پایان

کدخبر: 2091402

موسوی لارگانی با اشاره به مصوبه حقوق‌های دریافتی و اختلاف مجلس و شورای نگهبان در این خصوص گفت: رئیس مجلس در این خصوص معتقد است که مجلس بر نظر اولیه خود مبنی بر ۳۰ درصد پافشاری کرده و در صورت ایراد شورای نگهبان، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص مصوبه مجلس پیرامون حقوق مدیران دولتی، گفت: مجلس شورای اسلامی باتوجه به دغدغه‌ رهبر معظم انقلاب و خواسته‌ عموم مردم در مورد حقوق های نجومی و بعد از عدم ارائه لایحه ای در این خصوص از سوی دولت، طرحی را ارائه کرد که بر اساس آن حقوق مدیران دولتی حدود 12 میلیون و 600 در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه "شماری از نمایندگان مجلس از جمله آقای دهقانی، آقای کاتب، بنده و برخی دیگر این طرح را امضا کرده بودیم"، توضیح داد: این طرح در روند بررسی برنامه ششم توسعه تصویب شد اما در جریان تصویب بودجه سال 96، مطرح شد که برای مدیران مناطق محروم،30 درصد به 12 میلیون و 600 افزوده شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم، با بیان اینکه این 30 درصد را شورای نگهبان ایراد گرفت، توضیح داد: هم 30 درصد تصویب شده از سوی مجلس و هم آن ایراد شورای نگهبان، صرفا به مدیران مناطق محروم اختصاص می یابد و نه سران قوا و ورزا.

موسوی لارگانی تصریح کرد: رئیس مجلس در این خصوص معتقد است که مجلس بر نظر اولیه خود مبنی بر 30 درصد پافشاری کرده و در صورت ایراد شورای نگهبان، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با اشاره به علت اصرار شورای نگهبان توضیح داد: من استدلال آن‌ها را نشنیدم صرفا آقای لاریجانی رئیس مجلس بیان ‌کرد که شرای نگهبان در تماس با حاجی بابایی گفته اگر این دو مورد افزوده شود مشکل حل خواهد شد.

ارسال نظر: