انتقاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به صفر شدن تعرفه واردات برنج:

مافیای واردات برنج می‌تواند وزیر جهاد کشاورزی را هم بخرد!/ معلوم نیست که حجتی مشخصا چه می‌کند؟

کدخبر: 2091425

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از کاهش تعرفه واردات برنج گفت: کاهش تعرفه ی واردات برنج تا حد صفر به معنای مرگ اشتغال در کشور است و مافیای برنج در کشور آن قدر قوی است که حتی می تواند خود وزیر را هم بخرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » محمد صادق حسنی جویباری گفت و گو با موضوع کاهش تعرفه ی واردات برنج اظهار داشت: بنده طبق آمار دقیقی که کاملا مستند است و از وزارتخانه ی وزیر جهاد کشاورزی آن را دریافت کرده ام می گویم که احتیاجی به واردات برنج نداریم اما مافیای برنج در کشور آن قدر قوی است و به حدی از این راه سود بدست می آورد که حتی می تواند خود وزیر را بخرد.

وی تصریح کرد:از نظر من ارتباط بحث شب عید و کاهش تعرفه ی واردات برنج تا حد صفر یا 5 درصد به معنای مرگ اشتغال در کشور است و در این میان معلوم نیست که وزیر جهاد کشاورزی مشخصا چه می کند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ارائه ی آماری خاطر نشان کرد: میزان تولید داخلی برنج در کشور 2 هزار و 400 میلیون است اما متاسفانه بطور میانگین سالی 1 میلیون تن برنج وارد می کنند در صورتی که هیچ احتیاجی به واردات برنج در کشور نداریم.

همچنین یکی از وارد کنندگان برنج در کشور در این رابطه با اعلام مخالفت خود با صحبت های عضو کمیسیون کشاورزی مجلس،بیان داشت: درست است که مافیای برنج وجود دارد و منکر وجود آن نمی توان بود اما نه در حدی که با پیش کشیدن این موضوع کل صورت مسئله را پاک کرد.

این فعال حوزه ی برنج تصریح کرد: ما بطور متوسط سالی 2 میلیون تن تولید برنج داریم که این رقم مربوط به تولید برنج خام می باشد و طبق آمار انجمن برنج ایران، رقمی حدود 2 میلیون و 100 هزار تن تولید برنج داخلی داشته ایم.

وی در ادامه افزود: در حالی که مصرف سرانه ی برنج در کشور به ازای هر نفر حدودا 40 کیلو گرم است بدین معناست که ما حدود 3 میلیون و 200 هزار تن برنج نیاز داریم بنابراین نظریه ی عدم نیاز به واردات برنج را کاملا رد می کنم.

این وارد کننده ی برنج در پاسخ به این سوال که آیا کاهش تعرفه ی برنج به 5 درصد منطقی به نظر می رسد؟ اظهار داشت: به نظر من اتفاق بدی نیست زیرا برنج به اندازه ی کافی در کشور گران است و باید به فکر مصرف کننده بود و من از اتخاذ چنین تصمیمی خرسندم.

ارسال نظر: