رئیس جمعیت هلال احمر:

تجهیز هلال احمر به ربات نجاتگر و پهباد شناسایی

کدخبر: 2091450

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود کمبودهای مالی، برای توسعه خدمات امداد و نجات، اعتباری برای خرید ربات‌های امدادگر و پهبادهای شناسایی میزان آسیب در حوادث تامین شده و آماده خرید این تجهیزات از تولید کنندگان داخلی در سال ۹۶ هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیرمحسن ضیایی در پاسخ به این پرسش که برای به روزرسانی خدمات امداد و نجات و خرید تجهیزات نوین امدادی در سال آینده چه برنامه‌ای دارید، پاسخ داد: برنامه هلال احمر خرید تجهیزات نوین امدادی و به روزرسانی این تجهیزات در سال آینده است.

وی گفت: بسیاری از کشورها برای امداد و نجات در حوادث تا جای ممکن جان انسان‌ها را به خطر نمی‌اندازند و از ربات استفاده می‌کنند، ربات های نجاتگر دارند و از وسایل پرنده و پهبادها برای شناسایی میزان آسیب در حوادث استفاده می‌کنند.

ضیایی افزود: ما نیز در جمعیت هلال احمر ایران می‌خواهیم همین مسیر را طی کنیم، چرا باید جان انسان‌ها را خطر بیندازیم، به همین منظور با توجه به توان داخلی با چند شرکت دانش بنیان داخلی و دانشگاه در ایران به توافقاتی رسیده‌ایم و به آنها اعلام کرده‌ایم که حاضریم هزینه سرمایه‌گذاری اولیه برای تولید این تجهیزات را در داخل کشور پرداخت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: توافق هلال احمر با این شرکت‌ها برای تولید این تجهیزات جدید فقط در حد سفارش خرید نیست بلکه حاضریم برای ایجاد صنعت تولید این تجهیزات هم سرمایه‌گذاری کنیم و حتی قبل از شروع تولید به این شرکت‌ها پرداخت‌هایی داشته باشیم.

ضیایی گفت: هلال احمر به تجهیزات نوین امداد و نجات مانند ربات نجاتگر، پهبادهای پرنده و و هواپیماهای شناسایی نیاز دارد و آ‌ماده خرید این تجهیزات هستیم. اولویت خرید نیز با شرکت‌های داخلی است و قرار است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این زمینه به هلال احمر کمک مالی کند.

وی افزود: اراده جمعیت هلال احمر بر این است که به صنایع داخلی اعتماد کنیم. با همین رویکرد توانستیم به تولید بالگرد امداد و نجات در کشور موفق شویم. شرکت تولید کننده بالگرد امدادی در ایران نیز اعلام کرده است که اگر سفارش هلال احمر نبود، هرگز در کشور موفق به تولید بالگرد امداد و نجات نمی‌شدیم.

خرید ربات درمانگر برای ضایعات عصبی- عضلانی

ضیایی درباره تولید تجهیزات نوین توانبخشی نیز توضیح داد: برای نوسازی تجهیزات توانبخشی در مراکز هلال احمر نیز سفارش‌هایی برای خرید تجهیزات بازتوانی سیستم عصبی و عضلانی و بازتوانی سیستم عصبی با استفاده از ربات‌ها از شرکت‌های داخلی داده شده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی جمعیت هلال احمر برای توسعه این خدمات، فعلا مشکلات اعتباری و بودجه‌ای است،با این حال اعتباری برای خرید تجهیزات نوین و ربات های نجاتگر و درمانگر در معاونت آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر برای خرید این تجهیزات کنار گذاشته شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: