ظریف در دیدار نماینده جدید صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران عنوان کرد:

آمادگی ایران برای همکاری با صندوق جمعیت سازمان ملل برای تدوین سیاست‌های جدید جمعیتی

کدخبر: 2091548

وزیر خارجه ایران در دیدار نماینده جدید صندوق جمعیت سازمان ملل آمادگی کشورمان را برای همکاری با این صندوق برای تدوین سیاست‌های جدید جمعیتی اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، لیلا سیجی جودان، نماینده جدید صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ظریف، با اشاره به سابقه همکاری خوب بین ایران و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به امکان همکاری بیشتر از سوی ایران با صندوق مزبور با تکیه بر ارزش‌های فرهنگی حاکم بر کشورهای اسلامی تاکید کرد.

ظریف همچنین ضمن اشاره به روند افزایش تدریجی سالمند شدن جمعیت کشور، آمادگی کشورمان را جهت همکاری با صندوق جمعیت سازمان ملل به منظور تدوین سیاست‌های جدید جمعیتی اعلام کرد.

وی افزود: حضور نماینده جدید صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری در طرح‌های جاری صندوق و ایجاد نمونه و الگویی خوب از همکاری برای دیگر کشورهای منطقه خواهد بود.

خانم جودان نیز حضور خود را در تهران فرصت خوبی برای ادامه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و صندوق جمعیت سازمان ملل دانست و افزود: صندوق جمعیت سازمان ملل از طرح استراتژی ملی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سیاست‌های جمعیتی آن به منظور حصول به فرصت‌های جمعیتی در آینده حمایت به عمل می‌آورد و فرصت‌های زیادی به منظور همکاری بین دو طرف وجود دارد.

ارسال نظر: