فارغ از هر رنگی باید از اعتبار پرچم کشورمان دفاع می‌کردیم

منصوریان: برخی دنبال باخت استقلال بودند/ بی‌احترامی خیلی سنگین‌تر از بی‌پولی است

کدخبر: 2091551

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بخش اعظم ناراحتی تیم ما مسائل مالی نیست. من در استقلال و سایر تیم‌ها یاد گرفته‌ام که کش و قوس مالی همیشه هست اما بی‌احترامی خیلی سنگین‌تر از فضای بی‌پولی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علیرضا منصوریان پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل لوکوموتیو ازبکستان در نشست خبری گفت: تبریک می‌گویم به همه دوستان عزیزم خیلی خوشحال هستم و هوادار فوتبال مان امروز خوشحال هستند.

وی ادامه داد: امروز فارغ از هر رنگی باید از اعتبار سه رنگ کشورمان دفاع می‌کردیم. هفته شهداست و بردمان را به خانواده شهدا تقدیم می‌کنیم و هواداران به عنوان یار دوازدهم پشت ما بودند و هیچ وقت ما را تنها نگذاشتند،در روزهایی که باید مراقب باشیم که از پشت سر بغل پا نخوریم.

وی افزود: هم ما و هم بازیکنان مان جوان هستیم و باید به جایی تکیه کنیم اما تکیه‌گاهی وجود ندارد و اکنون فقط به خداوند تکیه می‌کنیم. برای من و جوانان تیمم خدا کافی است. هفته‌های سختی را پشت سر گذاشتیم. این بردهای متوالی پاسخی بود به افرادی که خارج از فوتبال هستند و به فوتبال می‌آیند و بیش از اندازه از فوتبال می‌خواهند. فوتبال مارکتینگ و تبلیغات نیست. خدا را شکر می‌کنم که خنده بر لب هواداران آوردیم و خدا را 100هزار مرتبه شکر می‌کنیم. شاید فضای معلمی و مربیگری دست و بالم را بسته است و نمی‌گذارد که خیلی از حرف‌ها را بزنیم و مجبوریم از خیلی چیزها کوتاه بیاییم اما بدانید روزهای سخت و تنهایی را می‌گذرانیم.

وی ادامه داد: بازیکنان ما فقط هواداران و دعای خیر خانواده‌هایشان را دارند. ساق‌های جوانان ما هر روز قیمت‌شان بالاتر می‌رود اکنون هم یک جوان 22 ساله در کنار من است (فرشید اسماعیلی) که جوان شایسته‌ای است.

سرمربی استقلال در مورد اینکه افتخاری گفته 10درصد از قراردادها فردا پرداخت می‌شود و آیا باز هم استقلال تمرین می‌کند یا نه گفت: آدرس را نباید اشتباه برویم. بخش اعظم ناراحتی تیم ما مسائل مالی نیست. من در استقلال و سایر تیم‌ها یاد گرفته‌ام که کش و قوس مالی همیشه هست اما بی‌احترامی خیلی سنگین‌تر از فضای بی‌پولی است. اسپانسرهای باشگاه تمام تلاششان را می‌کنند. چیزی که باعث شده چالش‌ها سخت‌تر شود بی‌احترامی است. فضای فوتبال را با جاهای دیگر اشتباه گرفته‌اند. می‌گویند عوامل را شناسایی کرده‌ایم. من نفر اول عوامل هستم. من سرمربی تیم هستم چرا دنبال خسرو و مهدی رحمتی هستید؟ آرامش را از تیم ما گرفته‌اند. امروز باید در مورد بازی با حریف ازبکستانی حرف بزنیم و نمی‌توانیم حرف دیگری بزنیم.

منصوریان تصریح کرد: تیم لوکوموتیو تیم منسجمی بود و شمایلی از تیم‌ملی ازبکستان را داشت. در دقیقه 92 هم به دنبال بازی کردن بودند. فضای این تیم متفاوت با تیم‌های حوزه خلیج فارس است؛ تیم فیزیکی و خوبی است. در مورد مسائل دیگر باید بگویم هواداران بدانند که مسیر سختی را پیش رو داریم. تیم ما 2 بزرگتر دارد؛ رحمتی و خسرو حیدری، دلیلی ندارد بگویند بازیکن ما چند درصد گرفته، دلیلی ندارد که روز بازی با سایپا در 3 برنامه زنده مصاحبه کنند. دلیلی ندارد که بگویند 10درصد از کاوه رضایی و بهنام برزای کسر شده بعد خودشان بیایند و بگویند چنین چیزی وجود ندارد. من و شما رسانه‌ها نمی‌توانیم سر همدیگر کلاه بگذاریم. رسانه‌ها تا از صحت و سقم مسئله‌ای خبردار نشوند آن را منتشر نمی‌کنند زیرا بار حقوقی دارد. باز هم می‌گویم خدا برای ما کافی است.

وی در مورد اینکه استقلال می‌تواند مثل نفت در لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، اظهار داشت: آرزو می‌کنم هر 4 نماینده کشورمان از گروه‌شان صعود کنند زیرا معنای این اتفاق این است که فصل آینده هم 1+3 سهمیه خواهیم داشت. جوانان ما پلکانی بالا می‌آیند. هرچه به انتهای لیگ قهرمانان آسیا می‌رسیم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. امیدوارم اوایل خرداد ماه در پلی‌آف حضور داشته باشیم و تیم‌ها هرچه باتجربه‌تر و کم‌خطاتر باشند می‌توانند موفق‌تر باشند. از یک موضوع خوشحالم آن هم اینکه از نظر تاکتیکی به انسجام رسیده‌ایم و بازیکنان جوان ما هرچه سریع‌تر باتجربه‌تر می‌شوند اما تمرین دلیلی بر موفقیت نیست و نیاز به حمایت داریم.

منصوریان با اشاره به اینکه باید همدیگر را حمایت کنیم، گفت: درست است که خدا حامی ماست اما خدا می‌گوید بنده‌های خدا باید همدیگر را تنها نگذارند و وسیله باشند. اگر من وسط راه دست شما را رها کنم چه پیش می‌آید؟ باز هم می‌گویم که خدا برای ما کافی است.

وی درمورد اینکه چرا در بازی با السد شال تیم ملی را به گردن انداخته بود اما امروز شال استقلال را به همراه داشت، عنوان کرد: وقتی داشتم به سمت زمین می‌آمدم یک نفر این شال را داد و خواهش کرد به گردنم بیندازم. دو روز قبل فردی پیش من آمد و خواهش کرد یادگاری به او بدهم این فرد نیم نگاهی به این شال که جلوی ماشینم بود داشت. همان یک شال را داشتم که آن را به او دادم. وقتی به سمت زمین می‌آمدم فرد دیگری این شال استقلال را داد و خواست به گردنم بیندازم. بازی با السد بسیار مهم بود اگر در آن مسابقه می‌باختیم همه چیز از بین رفته بود. پرچم ایران را همیشه دوست دارم و همراهم است. اعتقاد دارم بعد از خدا همه چیز را از این رنگ گرفتم. تمام داشته‌هایم و اعتبار خانواده‌ام از اسم علیرضا منصوریان دو چیز است، یک پرچم تیم ملی؛ دو پرچم تیم استقلال.

سرمربی استقلال تاکید کرد: همیشه پدرم مرا نصحیت می‌کند و می‌گوید مقابل این رنگ مقاومتی نشان ندهد. این مساله را از او به ارث بردم.

وی در رابطه با حضور کارلوس کی‌روش در ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: خوشحالم کی‌روش به ورزشگاه آزادی آمده، حضور او خوشحالم کرد. کی‌روش گروه فنی بسیار قوی دارد که خودم هم زمانی در همین حوزه فعالیت می‌کردم در حالی که سرمربی تیم ملی امید بودم به عنوان دستیار و آنالیزور کی‌روش هم فعالیت می‌کردم. خوشحالم او جوانان ما را نگاه کرد. این بازیکنان می‌توانند در جام جهانی 2022 و 2026 هم در کنار تیم ملی باشند.

وی در رابطه با اینکه آیا از کی‌روش مشورت می‌گیرد گفت: او برادر بزرگم است و در رشد و پیشرفت من نقش زیادی داشته است و به همین اساس دوستی‌مان را حفظ کرده‌ایم. اگر او زودتر به ایران آمده بود می‌توانستیم جلسه بگذاریم و در این مدت بیشتر پیامکی در ارتباط بودیم ولی در کل حضورش را در ورزشگاه غنیمت می‌دانم.

در این لحظه خبرنگاری از فرشید اسماعیلی در رابطه با مسائل مالی و اعتصاب در هفته گذشته سوال کرد که علیرضا منصوریان اجازه پاسخ دادن به اسماعیلی نداد و گفت: فرشید 22 سال سن دارد به او باید کمک کنیم و به تمرین، تمرین و تمرین تشویقش کنیم. او باید توکلش به خدا باشد و دست پدر و مادرش را ببوسد. اسماعیلی نباید فکرش را معطوف مسائل دیگری کند.

منصوریان در رابطه با در پیش بودن دیدار تیم ملی مقابل چین و قطر اظهار داشت: این بازی برایمان بسیار مهم است، هیچ وقت تساوی مقابل استرالیا، پیروزی مقابل آمریکا، ضربه سر محمد نصرتی مقابل بحرین، شکست کره جنوبی در راه صعود به جام جهانی 2014 را فراموش نمی‌کنم. لبخند و خوشحالی ایرانی‌ها قیمت بالایی دارد. امیدوارم تیم ملی موفق باشد و هر چند بازیکنی که از ما دعوت می‌شود بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و به تیم ملی کمک کند. امروز باید رنگ‌ها را کنار بگذاریم و تیم ملی را پردازش کنیم، نیاز به یک برنامه‌ریزی خوب داریم تا در صورت صعود به جام جهانی هدف بعدی ما صعود از گروه‌مان باشد. رقبایمان بسیار قوی هستند. ازبکستان و کره جنوبی سخت‌ترین رقبای ما هستند و پس از آن قطر سخره سرسختی است.

وی یادآور شد: یکبار دیگر از همه هواداران تشکر می‌کنم. وقتی برنده می‌شویم و وسط زمین می‌ایستید و سکوها را نگاه می‌کنید لذت زیادی دارد، تنها دو خواسته از هواداران دارم؛ خواسته اول اینکه وقتی به ورزشگاه می‌آیند با خود لیزر همراه نیاورند. داور 10 بار این مساله را به من گفت و اگر این کارها تکرار شود محروممان می‌کنند خواسته بعدی من این است که به احترام شهدای آتش‌نشان هواداران نارنجک به ورزشگاه نیاورند. برای شادی کردن نباید همه چیز را به هم بزنیم امیدوارم فردا آسیب دیده نداشته باشیم.

ارسال نظر: