صبح امروز

نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مخالفت کردند

کدخبر: 2091580

نمایندگان مجلس با ۱۳۲ رأی موافق با گزارش کمیسیون عمران مبنی بر ردّ تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مخالفت کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌‌شنبه) پارلمان با تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مخالفت کردند.

کمیسیون عمران مجلس پیش از این تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را رد کرده بود و در نشست علنی امروز پارلمان گزارش این کمیسیون مبنی بر ردّ تقاضای تحقیق و تفحص به رأی وکلای ملت گذاشته شد که نمایندگان نیز با 132 رأی موافق، 90 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 233 نماینده حاضر در صحن علنی، با گزارش ردّ تحقیق و تفحص موافقت کردند.

به گزارش فارس، محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در این جلسه در سخنانی به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، اظهار داشت: برخی نمایندگان که خواستار این تحقیق و تفحص بودند در سه حوزه فروش تراکم، فروش املاک و تغییر کاربری‌ها از شهردار تهران سوالاتی را مطرح کردند که از پاسخ‌های وی قانع نشدیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس باید از وزارت مسکن درباره تخلفات شهرداری استعلام می‌کرد، تریح کرد: گزارشاتی نشان می‌دهد که تهران به صورت غیرقانونی در حال فروخته شدن از سوی شهرداری است تا کسب درآمدهایی انجام شود.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در واگذاری املاک شهرداری تهران ابتدا این موضوع را انکار می‌کرد، افزود: اما با فشار قوه قضائیه شهرداری اکثر موارد واگذاری را تأیید کرد.

وی با بیان اینکه با فروش تراکم وضعیت تهران به گونه‌ای شده که تنفس در آن غیرممکن شده است، گفت: درآمد شهرداری از فروش تراکم در سه سال گذشته حدود 50 درصد بوده است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: ظرف سه ماه گذشته به برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران تراکمی به قیمت 10 میلیارد تومان داده شده است.

ارسال نظر: