با تایید اعضای شورای شهر تهران

افزایش ۱۵ درصدی بلیت اتوبوس در سال ۹۶ تصویب شد

کدخبر: 2091630

اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی اعتراض فرمانداری، با افزایش ۱۵ درصدی بلیت اتوبوس در سال ۹۶ موافقت کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در سیصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران در رابطه با تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران در سال 96 در دستور بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

در این جلسه، احمد دنیا مالی گفت: افزایش میانگین 15 درصدی کرایه اتوبوس ها در سال 96 پیش از این به تصویب شورای شهر تهران رسیده بود.

وی افزود: در برخی خطوط افزایش ها 17 درصد و برخی مسیرها نیز افزایش ها حدود 12 درصد است اما میانگین در نظر گرفته شده، 15 درصد تعیین شده است.

محسن سرخو به عنوان مخالف افزایش 15 درصدی کرایه اتوبوس گفت: افرادی که از اتوبوس برای ترددهای خود استفاده می کنند، کسانی هستند که حقوق بگیر اندک بوده و توان پرداخت کرایه زیاد را ندارند.

وی افزود: درخواست ما این است که افزایش کرایه ها بیش از 10 درصد نباشد. این افزایش ها، به حساب شرکت های خصوصی وارد می شود که اکنون با شهرداری تهران همکاری کرده و کار جا به جایی مسافران را انجام می دهند.

همچنین ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز گفت: 70 درصد اتوبوس های شهر تهران اکنون در اختیار بخش خصوصی است.

وی افزود: عدم حمایت از بخش خصوصی و محاسبه اشتباه افزایش بهای بلیت اتوبوس، باعث کاهش اتوبوس های بخش خصوصی خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم پرداخت سهم دولت به شهرداری اظهارکرد: در صورتی که دولت سهم خود را پرداخت کند، می توانیم افزایش کرایه ها را در سال 96 نداشته باشیم.

در همین رابطه افزایش 14 درصدی و همچنین 10 درصدی بلیت اتوبوس به رای گذاشته شد که با موافقت اعضا همراه نشد.

در نهایت بار دیگر پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مبنی بر افزایش 15 درصدی بلیت اتوبوس در سال 96 به رای گذاشته و با موافقت اعضا همراه شد.

ارسال نظر: