بسیج دانشجویی ۵ دانشگاه تهران خطاب به لاریجانی:

مجلس تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را به جریان بیندازد/ "بنیاد" با حجم انبوهی از املاک، خدمت‌رسانی مناسبی ندارد

کدخبر: 2091644

بسیج دانشجویی پنج دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نوشتند: مطالبه مشخص جنبش دانشجویی برای اصلاح وضعیت نابسامان بنیاد شهید و امور ایثارگران، شفافیت است؛ که تعیین تکلیف هرچه سریعتر گزارش تحقیق و تفحص از این بنیاد در مجلس کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بسیج دانشجویی دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق(ع)، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی به دنبال خودسوزی همسر یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس خطاب به رئیس مجلس نامه‌ای نوشتند که به شرح زیر است:

رییس محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی

با سلام

همانطور که مستحضر هستید هفته گذشته همسر یکی از جانبازان سرافراز کشور مقابل ساختمان بنیاد شهید در اثر برخورد ماموران انتظامی دچار سوختگی شد. هرچند انتشار این خبر موجب تاسف گسترده جامعه شد و ابراز همدردی اقشار مختلف با خانواده این جانباز را در پی داشت، اما باید توجه داشت مورد اخیر تنها یکی از هزاران درد بی پایان خانواده شهدا و ایثارگران است که توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

جانبازان و خانوده شهدا سال‌هاست پیگیر مطالبات برحق خود در دولت‌های گوناگون بوده‌اند، مواردی همچون درمان، معیشت، آموزش، اشتغال، مسکن، حذف بروکراسی‌های کاذب در فرآیند‌های اداری بنیاد همواره مورد مطالبه خانواده های عزیز شهید و ایثارگر بوده است.

اما سوال اینجاست که چرا بنیاد شهید با حجم انبوهی از املاک (اعم از هتل، زمین و ملک و شرکت‌های متعدد زیرمجموعه همانند سازمان اقتصادی کوثر، بانک و صندوق‌های مالی، انحصار واردات برخی از محصولات راهبردی مانند جوجه اجداد که برای هر مجموعه اقتصادی می‌تواند سود سرشاری را همراه داشته باشند ) در انجام ماموریت خود که همانا خدمت رسانی به خانواده های شهدا و جانبازان است عملکرد مناسبی ندارد؟

در پاسخ باید گفت ریشه عملکرد ضعیف بنیاد چیزی جز ناکارآمدی و فساد مدیران این بنیاد نیست؛ آیا بازهم غارت ها و اختلاس های کشف نشده ای وجود دارد؟ آیا حقوق های نجومی و املاک اشرافی در بنیاد شهید هست که جان جانبازان این کشور را می‌سوزاند؟

هرچند بسیج دانشجویی قضاوت در این مورد را به مراجع ذیصلاح واگذار می‌کند، اما مختصر اخبار منتشر شده از پرونده تحقیق و تفحص بنیاد شهید در مجلس مبنی بر دستگیری تعدادی از مدیران سابق این نهاد به دلیل فساد اقتصادی تایید کننده این ادعا می‌باشد.

مطالبه مشخص جنبش دانشجویی برای اصلاح وضعیت نابسامان بنیاد شهید و امور ایثارگران، شفافیت است که تعیین تکلیف هرچه سریعتر گزارش تحقیق و تفحص از این بنیاد در مجلس کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد، تحقیق و تفحصی که از مجلس قبلی آغاز شده و پس از گذشت چندین سال همچنان پرونده آن مفتوح است.

جنبش دانشجویی تاخیر در قرائت این گزارش را مصداق ظلم سازماندهی شده علیه خانواده های شهدا و ایثارگران دانسته و تک تک نمایندگان مجلس را در اتفاق اخیر و اتفاق‌های مشابه آینده مسئول می داند.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی هرچه زودتر برای همسر جانباز کریم نورمحمدی تاکید می‌کند شفافیت و تعیین تکلیف گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی فوری‌ترین اقدام لازم جهت ساماندهی مسائل بنیاد شهید است.

در ضمن مسئولین بنیاد شهید و نمایندگان مجلس بدانند فرزندان انقلابی خمینی کبیر تا احقاق حقوق صنفی این قشر مظلوم در تاریخ انقلاب، همراه و هم قدم خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران خواهند ماند و از پای نخواهند نشست.

ارسال نظر: