بشار الجعفری:

برای دیدار با معارضان به آستانه نیامده‌ایم/ هدف ما دیدار با طرف ایرانی و روس است

کدخبر: 2091649

رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه در مذاکرات آستانه تأکید کرد که در جریان نشست امروز با هیئت روس، وضعیت سیاسی را به صورت کامل و فراگیر بررسی کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سومین دور مذاکرات صلح سوریه در شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان امروز سه‌شنبه آغاز شد؛ مذاکراتی که با هدف آتش‌بس کلی آغاز شده بود و تا کنون به گفته همه طرف‌ها پیشرفت محسوسی داشته است.

«محمد علوش» رئیس هیأت مذاکره کننده معارضان سوریه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که معارضان برای شرکت در نشست آستانه آمادگی ندارند.

بشار الجعفری که ریاست هیئت سوری را در این مذاکرات بر عهده دارد امروز اعلام کرد که مذاکرات خوبی با هئیت روسیه درباره دستور کار نشست آستانه داشته اند.

شبکه خبری «المیادین» به نقل از الجعفری گزارش داد که دو طرف در جریان نشست امروز، وضعیت سیاسی را به صورت کامل و فراگیر بررسی کردند.

وی با بیان این مطلب افزود: تمایل داریم که مذاکرات آستانه موفقیت آمیز باشد؛ چه [گروههای معارض] حضور داشته باشند یا خیر.

این دیپلمات سوری تصریح کرد که هیئت سوری برای دیدار با معارضان به آستانه نرفته است، بلکه هدف این هیئت دیدار با طرفهای ضامن یعنی روسیه و ایران است.

الجعفری با اشاره به اینکه ترکیه به عنوان طرف ضامن مسئول حضور معارضان در آستانه است، خاطر نشان کرد: مسئله جدایی معارضان از تروریستها در صدر مذاکرات آستانه 3 است.

وی ضمن تکذیب امضای هر گونه سندی در آستانه با روسیه، تصریح کرد که حاضر نشدن معارضان در مذاکرات نشان میدهد که این گروهها اساسا در نظر خود هیچ استقلالی ندارند.

گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد روز یکشنبه نیز مدعی شد که دولت سوریه به تعهدات خود در توافق منطقه «الوعر» شهر حمص عمل نکرده و به همین علت این گروه در دور بعدی مذاکرات آستانه شرکت نخواهد کرد.

«اسامه ابوزاید» سخنگوی معارضان نیز روز گذشته اعلام کرد که تصمیم نهایی را گرفته‌اند و قصد ندارند در این مذاکرات شرکت کنند.

گروه‌های معارض سوریه روز شنبه درخواست کردند که مذاکرات تحت حمایت روسیه در قزاقستان به تعویق بیفتد و مدعی بودند که نشست‌های بعدی به این بستگی دارد که دولت سوریه و متحدانش به آتش بس سوریه پایبند باشند.

ارسال نظر: