مومنی خبر داد

آغاز موج نخست سفرهای نوروزی از فردا/ خاطیان چهارشنبه‌ سوری تا پایان نوروز مهمان پلیس هستند

کدخبر: 2091650

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه حدود نیم میلیون نفر در طرح نوروزی امسال از دستگاه‌های مختلف مشارکت داشته و در آماده باش هستند گفت: ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس نیز از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها در آماده باش بوده و نسبت به تامین امنیت شهروندان اقدام خواهند کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار اسکندر مومنی در حاشیه رزمایش ترافیکی و خدمات سفر نوروز96 با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امسال طرح نوروزی 96 با حضور دستگاه‌های مختلف انجام شده و ان‌شاءالله شاهد کمترین حادثه در این ایام باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعدد شماره‌های اعلام شده برای امدادرسانی در ایام نوروز اظهار کرد: ان‌شاءالله در سال‌های آینده نسبت به یکسان شدن این شماره‌ها اقدام خواهد شد؛ البته در حال حاضر نیز هماهنگی میان سامانه‌های مختلف وجود داشته و به عنوان مثال اگر با 110 تماس گرفته شده و موضوع مربوط به سامانه دیگری باشد از طریق 110 اطلاع رسانی خواهد شد.

سردار مومنی با اشاره به پیش بینی هواشناسی از شرایط جوی ناپایدار در ایام نوروز گفت: پیش بینی می‌شود که امسال در طرح نوروزی شاهد بارش برف و باران در برخی از نقاط باشیم از این رو به رانندگان توصیه می‌کنیم که حتما تجهیزات ایمنی و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و خودرویشان نیز سوخت کافی در باک داشته باشد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه حدود نیم میلیون نفر در طرح نوروزی امسال از دستگاه‌های مختلف مشارکت داشته و در آماده باش هستند گفت: 300 هزار نفر از نیروهای پلیس نیز از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها در آماده باش بوده و نسبت به تامین امنیت شهروندان اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پلیس با 30 فروند بالگردی که در اختیار دارد نسبت به رصد جاده‌ها اقدام خواهد کرد گفت: ضریب حفاظتی شهرها و همچنین جاده‌ها در ایام نوروز افزایش پیدا کرده و پیش بینی‌های لازم انجام شده است اما لازم است که شهروندان نیز با پلیس همکاری داشته باشند. چرا که به عنوان مثال در حوزه تصادفات رانندگی 40 درصد از تصادفات نوروزی از نوع واژگونی بوده است که این نشان می‌دهد که رانندگان خواب کافی نداشته یا در حرکت خود شتاب داشته‌اند.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر ضرورت رانندگی بدون شتاب و داشتن خواب کافی برای رانندگان گفت: در طول رانندگی هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین خواب شود. از این رو تاکید می‌کنم که رانندگان حتما خواب کافی داشته باشند.

آغاز موج نخست سفرهای نوروزی از عصر فردا

سردار مومنی در پاسخ به سوالی درباره زمان آغاز موج سفرهای نوروزی و بهترین زمان سفر اظهار کرد: همانطور که مستحضر هستید از فردا طرح نوروزی پلیس و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی در سراسر کشور آغاز می‌شود و با توجه به تمهیدات خوبی که دولت محترم برای کارمندان و دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته پیش بینی ‌می‌کنیم که از عصر چهارشنبه موج نخست سفرهای نوروزی آغاز شده و تا پایان هفته اول نوروز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه موج دوم سفرها نیز با آغاز هفته دوم تعطیلات نوروزی آغاز خواهد شد گفت: متاسفانه آمارها حاکی از این است که بیشترین میزان حوادث رانندگی نیز با آغاز موج دوم سفرها به وقوع می‌پیوندد چرا که عده‌ای در حال بازگشت از سفر بوده و عده‌ای نیز در حال رفتن به سفر و از این رو حجم تردد در جاده‌ها افزایش می‌یابد.

مومنی از مسافران خواست که زمان سفرهای نوروزی خود را مدیریت کرده و حتما وضعیت جاده‌ها را از رسانه‌های رسمی که با پلیس راه در ارتباط هستند استعلام کنند.

پیش بینی افزایش سفرها در نوروز 96

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر پیش بینی پلیس از حجم سفرها در نوروز امسال نیز گفت: در سال‌های گذشته هر ساله شاهد افزایش چند درصدی در سفرهای نوروزی بودیم و امسال نیز پیش بینی می‌کنیم که حجم سفرهای نوروزی افزایش یابد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: پیش بینی می کنیم که امسال نیز شهرهای مشهد، شهرهای شمالی، استان‌های فارس، هرمزگان بیشترین مسافر نوروزی را داشته باشد و همچنین به دلیل سفر راهیان نور به استان‌ خوزستان نیز سفرهای زیادی به این استان‌ها خواهیم داشت که پیش بینی‌های لازم در بعد ترافیکی و انتظامی در این استان‌ها انجام شده است.

سردار مومنی در پاسخ به سوال دیگر درباره کاهش تلفات در تصادفات رانندگی در ایام نوروز نیز اظهار کرد: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 350 نفر کمتر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند این کاهش در جان باختگان در ایام نوروز نیز وجود داشته و ما پیش بینی می‌کنیم که در طرح نوروزی 96 نیز علی رغم آنکه مدت اجرای طرح یک روز افزایش یافته شاهد کاهش جان باختگان باشیم.

خاطیان در چهارشنبه سوری تعطیلات نوروزی را مهمان پلیس هستند

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تمهیدات پلیس برای چهارشنبه سوری اظهار کرد: امیدواریم در چهارشنبه سوری شاهد حوادث تلخی همچون حادثه‌ای که چند روز پیش در اردبیل رخ داد نباشیم. امسال نیز پلیس در اماکن و معابر حضور داشته و با افرادی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان کنند برخورد خواهد کرد.

مومنی با بیان اینکه پلیس اجازه هنجارشکنی به متخلفان را خواهد داد گفت: متخلفان و خاطیانی که در این شب دستگیر شوند تعطیلات نوروزی را مهمان پلیس خواهند بود.

جانشین فرمانده ناجا افزود: البته پلیس دلش نمی‌خواهد که در این شب کسی دستگیر شود، از این رو از تمامی شهروندان می‌خواهیم که قوانین را رعایت کرده و با پلیس همکاری داشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: