محمدزاده در نشست خبری:

برای نوروز ۱۷ ویژه برنامه از شبکه قرآن پخش می‌شود/ رسانه با حداکثر توانش در طرح ۱۴۵۱ حضور می‌یابد

کدخبر: 2091676

مدیر شبکه قرآن گفت: امسال ۱۷ ویژه برنامه برای سال نو در نظر گرفته‌ایم که با رویکرد جدید برای ایام نوروز ۹۶ تدارک دیده شده و بیشتر آنها از ۲۸ اسفند سالجاری بر روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن در نشست خبری گفت: امسال 17 ویژه برنامه برای سال نو در نظر گرفته ایم که با رویکرد جدید برای ایام نوروز 96 تدارک دیده شده که بیشتر آنها از 28 اسفند سالجاری بر روی آنتن خواهد رفت .

وی با اشاره به طرح قرآنی 1451 اظهار کرد: طرح بزرگ قرآنی 1451 در ماه مبارک رمضان و تابستان سال آینده با رویکردی جدید و با محوریت سوره‌های تبارک و واقعه اجرا خواهد شد .

محمدزاده به رویکرد برنامه‌های سال 96 شبکه قرآن اشاره کرد وگفت: ویژگی‌هایی که برای سال جدید در برنامه‌های قرآنی این شبکه به صورت سوره‌محور و با انعطاف و گرایش به آن سوره تولید می‌شودکه بر همین اساس سوره مبارکه حجرات که شامل بسیاری از اندرزها و صفات نیکو است و باید مومنان به آن آراسته شوند و به رذایل اخلاقی اشاره شده است محور سال 96 قرار گرفته است .

مدیر شبکه قرآن با بیان اینکه در ایام نوروز برنامه‌های مستندی با رویکرد جدید و متناسب با فضای جامعه تولید شده است، گفت: مستند «حدیث بندگی» برنامه ای است که به شرح و بررسی زندگی علما، علمای معاصر و گذشته می‌پردازد که تولید این کار دو سال زمان برده است و آماده پخش برای نوروز 96 است. مستند دیگری که آماده شده برنامه‌ای است که درباره مساجد مناطق جنوب کشور تحت عنوان «سایه رحمت» آماده پخش است .

محمدزاده افزود: مستند «بهار انس» که از اتفاقات جلسات قرآن و محافلی که با حضور فعالان و خوشنویسان برگزار می‌کند حکایت می‌کند که این برنامه متناسب با فضای عیدگانه تولید شده است .

وی همچنین در خصوص ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: مستند دیگری که مربوط می‌شود به سفری از نوجوانان و جوانان تولید شده است که با اجرای مسابقاتی برای این قشر مخاطب و بینندگان را برای دیدن این مستند تشویق و ترغیب می‌کند. همچنین مستند «نشانه‌ها» که بهترین تصاویر از طبیعت با پردازش قرآنی آماده پخش از شبکه قرآن و معارف سیما است .

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در خصوص ویژه‌برنامه‌های تلاوت قاریان اظهار کرد: در حوزه تلاوت نیز برنامه‌ای تولید شده که در آن 40 تلاوت شاهکار از قاریان ممتاز جهان اسلام در شبکه قرآن به نمایش گذاشته می‌شود که تاکنون این تلاوت‌ها در رسانه ملی پخش نشده است .

محمدزاده با بیان اینکه روزانه یک صفحه از قرآن در قالب برنامه «نور علی‌ نور» از اول سال 96 به همراه تجربه تقدیم مخاطبان می‌شود، تصریح کرد: ویژه‌برنامه «پرسمان» که مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفته با گرایش عیدانه و با حضور کارشناس‌های نمونه در راستای پاسخ به سوالات و شبهات دینی در سری جدید خود به روی آنتن می‌رود .

محمدزاده به دیگر برنامه‌های نوروز 96 شبکه قرآن اشاره کرد و گفت: برنامه «یاد خدا » با موضوع ولایت در قرآن کریم و با استناد به آیات قرآن کریم بحث جدیدی را در رسانه ملی به نمایش درمی‌آورد .

وی به ویژه‌برنامه تحویل سال اشاره کرد و گفت: ویژه‌برنامه تحویل سال ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «نوروز نو » برای تحویل سال از 9 صبح روز دوشنبه با آیتم‌های متنوع و بخش‌های گوناگون و با حضور میهمانان قرآنی پخش خواهد شد که یکی از برنامه‌هایی که برای این ویژه‌برنامه در نظر گرفته شده عنوان «هفت تلاوت» که تلاوت 7 قاری را به منظور هفت‌سین عید نوروز شامل می‌شود .

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از پخش سری جدید برنامه تلویزیونی «اسراء» خبر داد و گفت: برنامه‌ای در قالب تفریح و سرگرمی با نام «اسراء» که موضوع آن تلاوت تقلیدی است با رویکرد و ویژگیهای جدید از شنبه 28 اسفندماه بر روی آنتن می‌رود. سری جدید برنامه اسراء با شرکت نوجوانان به صورت لینک برگزاری می‌شود که هم از نظر قاب تلویزیون و دکورو هم از جهت محتوا تغییراتی را به دنبال داشته است .

محمدزاده افزود: برنامه دیگری با موضوع سبک زندگی دینی با عنوان برنامه «عطر زندگی » به تهیه‌کنندگی فرهادی همه روزه از ساعت 17 تا 18:30 تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد همچنین سخنرانی اخلاقی علما و بزرگان دین از ویژه‌برنامه‌هایی است که علاوه بر پخش در شبکه قرآن در اختیار شبکه‌های دیگر قرار خواهد گرفت . دو برنامه نیز در قالب ویژه‌برنامه‌ها تحت عنوان برنامه «آشنا» و «زندگی‌، بندگی» در این شبکه به نمایش درخواهد آمد .

وی با اشاره به طرح قرآنی 1451 از اجرای این طرح در سال جدید خبر داد و گفت: حدودا 10 سال گذشته با محوریت شبکه قرآن طرح فراگیر قرآنی به جهت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان تولید شد. نام این طرح با سالهای نزول قرآن با عنوان 1441 آغاز شد. این برنامه به مدت 10 سال ادامه داشت تا اینکه برنامه 1450 با محوریت سوره مبارکه حدید به اتمام رسید .

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: براساس نظر کارشناسان مقرر شد تا سوره‌محور بودن به عنوان محور برنامه‌های 1451 قرار گیرد و به همین دلیل به علت عدم تقارن در ماه مبارک رمضان و فصل تابستان برای هر کدامیک از آنها سوره‌ای را به صورت محوریت قرار دادیم . سوره‌ای که برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است سوره مبارکه تبارک است که علت آن این است که این سوره دارای 30 آیه است که می‌توان در 30 روز ماه مبارک رمضان برای تمام ایام برنامه‌ریزی کرد. همچنین سوره مبارکه واقعه که مورد علاقه مردم و تاکید بر قرائت آن شده است برای فصل تابستان که مخاطبان بیشتری در این طرح شرکت می‌کنند در نظر گرفته شده است. این سوره 96 آیه دارد و تقارن آن 96 آیه با سال 1396 را به فال نیک گرفتیم و برهمین اساس این سوره انتخاب شد .

محمدزاده به ویژگیهای این طرح اشاره کرد و گفت: ورود حداکثر ظرفیت رسانه به پوشش این طرح فراگیر و مشارکت نهادها و سازمان‌های شرکت کننده و همچنین حضور برخی از مراکزی که تاکنون در این طرح مشارکت نکرده‌اند و ورود آنها در طرح 1451 از نقاط قوت این سری است ..

ارسال نظر: