یک توزیع‌کننده گوشت در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

گوشت گوساله ۴ هزار تومان گران شد/ دولت اقدامی برای کاهش قیمت کوشت انجام نداده

کدخبر: 2091686

موسی‌زاده گفت: سه ماه پیش گوشت گوساله نر در بالاترین قیمتش ۲۴ هزار تومان بود اما الان به ۲۸ هزار تومان رسیده است

فرهاد موسی‌زاده، توزیع کننده گوشت قرمز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: در ایام نزدیک به عید دو سال پیش ما تا روز آخر سال به دلیل ازدحام کار پای باسکول کشتارگاه می ماندیم اما امسال که هنوز 5 روزی به سال جدید مانده است کشتارمان بسیار کاهش یافته به طوری که فعلا هیچ گونه فعالیت خاصی نداریم.

وی با بیان این مطلب که قدرت خرید بسیار کم شده است، افزود: به جرأت می توانم بگویم که در مقایسه با سال گذشته نیز کشتار به دلیل تقاضای کم در بازار به یک سوم کاهش یافته است، دقیقا در چنین روزی در سال 94 ما روزانه چیزی در حدود 350 تا 400 کشتار گاو داشتیم، و این تنها مربوط به کشتارگاهی بود که بنده در آن حضور داشتم اما امسال به 120 کشتار رسیده است.

موسی زاده در رابطه با افزایش قیمت گوشت قرمز تصریح کرد: گوشت گوسفندی نسبت به دو سه هفته گذشته 2 الی 3 هزار تومان کاهش یافته و دلیل این کاهش نیز هیچ چیزی جز کاهش تقاضا در بازار نیست، در حقیقت مصرف کننده وقتی کم می شود قائدتا فروشنده مجبور است قیمت را پایین بیاورد و گرنه هیچ گونه اقدام خاصی از سوی دولت برای کاهش قیمت گوشت در بازار صورت نگرفته است.

این توزیع کننده تأکید کرد: افزایش قیمت گوشت گوسفندی در طی این ماه های اخیر بسیار زیاد بود به طوری که میانگین قیمت گوشت گوسفندی زنده 11 هزار تومان بود اما تا 17 هزار تومان هم رسید، و این افزایش بسیار زیادی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت گوشت گوساله نیز افزایش داشت به طوری که در سه ماه اخیر 3 تا 4 هزار تومان افزایش داشته به طوری که در پای باسکول ماده گاوی را که برای بسته بندی می فرستادیم 17 هزار تومان خریداری می کردیم اما الان به 19 هزار تومان رسیده است. گوشت گوساله نر در بالاترین قیمتش 24 هزار تومان بود اما الان به 28 هزار تومان رسیده است.

ارسال نظر: