با موضوع بررسی بحران انسانی در فوعه و کفریا صورت گرفت

رایزنی جابری انصاری و رئیس هیات سازمان ملل در نشست آستانه

کدخبر: 2091704

معاون وزیر خارجه ایران و رئیس هیأت سازمان ملل در نشست آستانه سه در خصوص بحران انسانی موجود در فوعه و کفریا و دیگر مناطق دستخوش بحران سوریه و راههای کمک رسانی به این مناطق گفتگو و رایزنی کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و رئیس هیات ایرانی شرکت کننده در اجلاس آستانه 3 با میلوس اشتروگر رئیس هیات سازمان ملل متحد در این دور از مذاکرات دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری در این دیدار با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از ماموریت سازمان ملل متحد در کمک به حل و فصل بحران سوریه بر ضرورت توجه همزمان به ابعاد انسانی، سیاسی و امنیتی این بحران تاکید کرد.

اشتروگر نیز با تشکر از نقش جمهوری اسلامی ایران و اجلاس آستانه در کمک به حل بحران سوریه، بر آمادگی سازمان ملل متحد برای کمک به موفقیت روند آستانه تاکید کرد.

در این دیدار طرفین همچنین در خصوص بحران انسانی موجود در فوعه و کفریا و دیگر مناطق دستخوش بحران سوریه و راههای کمک رسانی به این مناطق گفتگو و رایزنی کردند.

* رایزنی جابری انصاری و بشار جعفری

بشار جعفری سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیات سوریه در سومین دور کنفرانس بین المللی آستانه امشب با هیات ایران به سرپرستی جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون آخرین تحولات اجلاس آستانه 3 و وضعیت اجرای توافقات نشستهای پیشین آستانه رایزنی و تبادل نظر کردند.

* نشست سه جانبه

نخستین دور گفتگوهای سه جانبه ایران روسیه و ترکیه در کنفرانس بین المللی آستانه 3، پس از رایزنی های دو جانبه ایران و روسیه و نیز ایران و ترکیه، نیز برگزار شد.

در این گفتگوها، هیاتهای سه کشور به ریاست لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، اونال معاون وزیر خارجه ترکیه و جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در خصوص آخرین وضعیت و ترتیبات توافقهای پیشین در روند آستانه و برنامه کنفرانس آستانه 3 رایزنی و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر: