وزارت خارجه قزاقستان:

مذاکرات آستانه به مدت یک روز دیگر تمدید شد

کدخبر: 2091761

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که با توجه به احتمال ورود نمایندگان معارضان مسلح سوریه به پایتخت قزاقستان، دور سوم مذاکرات آستانه به مدت یک روز دیگر تمدید خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وزارت خارجه قزاقستان امروز چهارشنبه اعلام کرد، دور سوم مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان به دلیل ورود هیأت معارضان سوریه به مدت یک روز دیگر تمدید شده است و به این ترتیب فردا نیز ادامه خواهد یافت.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدیر دپارتمان آفریقا و آسیای وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که سومین دور از مذاکرات صلح سوریه در آستانه به مدت یک روز تمدید شده است چرا که احتمال دارد نمایندگان معارضان مسلح سوریه وارد قزاقستان شوند.

توماتوف نماینده وزارت خارجه قزاقستان تأکید کرد: «فردا 16 مارس، گفت‌وگوها با محور نظامی ادامه خواهد یافت که این مسئله بسیار مهمی است با توجه به اینکه قرار است مسئله مکان‌های دقیق تروریست‌ها در سوریه و همچنین معارضان مسلح مشخص شود».

بنا به گفته این مقام وزارت خارجه قزاقستان، هیأت معارضان مسلح سوریه، شامل 7 نماینده از جبهه‌های شمال و جنوب این کشور قرار است امروز چهارشنبه وارد استانه شوند.

وی افزود: «سرانجام، نمایندگان معارضان سوریه قصد دارند به آستانه بیایند. امشب هفت نماینده از جبهه‌های شمال و جنوب سوریه برای انجام گفت‌وگوها با تمرکز بر جنبه‌های نظامی وارد آستانه می‌شوند».

بر اساس این گزارش، معارضان سوریه در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که حاضر نیستند در مذاکرات آستانه که از روز گذشته در پایتخت قزاقستان برگزار شده شرکت کنند.

ارسال نظر: