آمریکا ۴۰۰ خلبان و تعدادی بمب‌افکن "B-۵۲" به عراق و سوریه اعزام کرد

کدخبر: 2091850

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ۴۰۰ خلبان به همراه تعدادی بمب‌افکن برای شرکت در عملیات هوایی نیروهای ائتلاف ضد داعش به عراق و سوریه اعزام کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: پنتاگون بیش از 400 خلبان به همراه بمب‌افکن‌های «B-52» را برای مشارکت در عملیات هوایی نیروهای ائتلاف به عراق و سوریه اعزام کرده است.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بمب‌افکن‌های «بی 52» پایگاه نیروی هوایی «مینوت» ایالت «داکوتای شمالی» به همراه 400 خلبان برای مشارکت در عملیات هوایی علیه تکفیری‌های داعش در عراق و سوریه مستقر شده‌اند.

در بیانیه پنتاگون آمده است که تعدادی بمب‌افکن بی 52 اچ استراتوفورترس اعزام شده‌ تا در عملیات روزانه عراق و سوریه علیه داعش مشارکت کنند و این برای اولین بار در 12 سال اخیر است که این هواپیماها که در پایگاه داکوتای شمالی مستقر شده بود در حمایت از عملیات رزمی اعزام می‌شود.

هواپیمای بی 52، بمب‌افکن فراصوتی بلندبرد است که می‌تواند در ارتفاع بیش از 50 هزار پایی پرواز و مقادیر زیادی از تسلیحات را جابه‌جا و در زرادخانه‌های هوایی آمریکا مستقر کند.

این هواپیما از دهه 1950 تاکنون توسط نیروی هوایی آمریکا اداره می‌شود.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش که ادعا می‌شود از 69 کشور تشکیل شده است، از تابستان سال 2014 تاکنون علیه داعش در عراق و سوریه عملیات انجام می‌دهد که البته اقدامات ائتلاف ضدداعش در سوریه بدون تأیید «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه یا شورای امنیت سازمان ملل آغاز شده است.

برخی گزارشها حکایت از آن دارد که احتمال می‌رود آمریکا یک هزار نظامی دیگر طی هفته‌های آتی در شمال سوریه مستقر کند تا بنا بر ادعای خود به عملیات علیه داعش در شهر «الرقه» کمک کند.

در روزهای اخیر همچنین اخباری از اعزام چندین نیروهای آمریکایی به شمال شرق سوریه و استقرار در استان حسکه منتشر شده است.

همچنین آمریکا اعلام کرده است که استقرار چند هزار نظامی در کویت را نیز بررسی خواهد کرد.

ارسال نظر: