وزیر اقتصاد قزاقستان:

ترامپ نماد یک "پوپولیست" تمام عیار است

کدخبر: 2091854

وزیر اقتصاد قزاقستان گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا شخصیتی پوپولیست است که اثری از واقعیت گرایی در او مشاهده نمی‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس به نقل از "تنگری نیوز" نوشت: "تیمور سلیمان اف" وزیر اقتصاد قزاقستان گفت: ترامپ بدون تردید یک شخص پوپولیست است و عدم قاطعیت جزء از سیاست‌های وی می‌باشد.

وزیر اقتصاد ملی قزاقستان با حضور در اجلاس « CFO Summit Kazakhstan » در شهر آلماتی، در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای قزاقستان مثبت است یا منفی گفت: البته به این واقعیت که ترامپ یک شخص پوپولیست است تردیدی نیست اما سیاست های وی یک نوع سیاست حمایات گرایانه است و از دور از واقعیت است.

سلیمان اف تصریح کرد: البته با توجه به اقتصاد بزرگ آمریکا و نفوذ سیاسی این کشور چنین سیاستی قادر به ایجاد یک واقعیت جدید است، اما همزمان می‌تواند منجر به دست کشیدن این کشور از توافقات و گرایش آن به سمت انزواگرایی در روابط با کشورهای دیگر شود.

وی در این خصوص به سیاست مهاجرتی آمریکا در مدت اخیر اشاره کرد.

وزیر اقتصاد قزاقستان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت که ارزیابی ترامپ بسیار دشوار است و عدم قاطعیت در وی به راحتی مشهود است.

سلیمان اف در ادامه با اشاره به وضعیت روابط آمریکا و چین گفت: روابط آستانه با پکن بسیار نگران کننده است زیرا آنچه که در روابط واشنگتن و پکن رخ می‌دهد به طور مستقیم بر قزاقستان تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: تکیه کردن بر صادرات مواد خام برای قزاقستان تهدید محسوب میشود و استفاده از فن‌آوری های جدید و رشد در صنعت برای کشور از واجبات اصلی است.

سلیمان اف بی‌ثباتی نظامی در مرزهای قزاقستان را یکی دیگر از خطراتی عنوان کرد که این کشور تهدید می‌کند.

وزیر اقتصاد قزاقستان با اشاره به تحولات اخیر در ازبکستان پس از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در این کشور عنوان کرد: تاشکند یک کشور بزرگ با فرصت‌های زیاد در آن است اما تاکنون مسیر رهبران این کشور مشخص نشده است.

ارسال نظر: