اوکراین ۵ بانک روسیه را تحریم کرد

کدخبر: 2091901

رئیس‌جمهوری اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه ۵ بانک روسی که در اوکراین فعالیت دارند وضع کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "پترو پروشنکو" رئیس‌جمهوری اوکراین تحریم‌هایی را علیه 5 بانک روسیه که با سرمایه دولت این کشور در اوکراین فعالیت می‌کردند، وضع کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این تحریم‌ها پس از آن نهایی شد که شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین روز گذشته آن ها را تصویب کرده بودند.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های جدید به مدت یک سال علیه «اسبربانک» یا همان «بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه»، «وی اس بانک»، «پرامین وست بانک»، «وی تی بی بانک» و «بی ام بانک» اعمال می‌شود.

این تحریم‌ها شامل محدودیت در برداشت سرمایه و خارج کردن آن از اوکراین و همچنین پرداخت سود، بازپرداخت سپرده‌ها و وام‌های بین‌بانکی، تأمین سرمایه از حساب‌های مربوطه از بدهی‌های جانبی و همچنین توزیع سرمایه و سود حاصله در این 5 بانک می‌شود.

در عین حال، طبق اعلام بانک ملی اوکراین، این محدودیت‌ها انجام عملیات بانکی و معاملات بانکی میان شهروندان اوکراینی و شرکایشان که در این بانک‌ها حساب دارند را منع نمی‌کند.

تنش‌ها میان روسیه و اوکراین از سال 2014 میلادی آغاز شده و با جدایی شبه جزیره کریمه در همه‌پرسی انجام شده از اوکراین و الحاق آن به روسیه شدت گرفته است.

ارسال نظر: