چاوشی در همایش هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران:

از مجادلات بی‌حاصل با هیات‌های اجرایی بپرهیزید/ موضع‌گیری لَه یا علیه کاندیداها نداشته باشید

کدخبر: 2091993

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خطاب به اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها گفت: از مجادلات بی‌حاصل با هیأت‌های اجرایی بپرهیزید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدشهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در همایش آموزشی توجیهی هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران با بیان اینکه انسان‌ها در اعمال و رفتار اجتماعی خود نیاز به مراقبت پیدا می‌کنند، گفت: برای جلوگیری از فروپاشی نظم اجتماعی و سیاسی جامعه نیازمند ناظر و نقش بازدارندگی از سوی نهادهای ذی‌صلاح قانونی هستیم.

وی در ادامه خطاب به اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران تأکید کرد: اصل بر این است که شما از میان انسان‌های سلیم‌النفس جامعه برگزیده شده‌اید و دین و اعتقاد خود را برای منافع دیگران نمی‌فروشید.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: نمایندگان مردم استان که قریب به نصف آرا واجدین شرایط رأی در استان به صلاحیت و معتمد بودن آنها رأی داده‌اند، با مشورت‌های زیاد جمع شما را به عنوان هیأت‌های نظارت در انتخابات شوراها در استان تهران برگزیده‌اند تا به واسطه حضور و همکاری شما در عرصه انتخابات بار دیگر از صلابت و اقتدار میهن در قبال مخاطرات داخلی و خارجی صیانت شود.

چاوشی تأکید کرد: بنده به عنوان مسئول ستاد انتخابات استان، انتظار دارم با همکاری صمیمانه با هیأت‌های اجرایی امید و اعتماد مردم را به مشارکت حداکثری افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه شکوه انتخابات حداکثری با مشارکت گسترده مردم برای کشور ما تضمین‌کننده ثبات سیاسی و امنیت ملی است، افزود: شما در تحقق این حماسه بزرگ نقش فوق‌العاده‌ مهمی را برعهده دارید.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران یادآور شد: باید به مردم اطمینان دهیم که هر آنچه علاقه آنان است و خواست اکثریت آنان بوده، از صندوق‌های رأی بیرون خواهد آمد. شما ناظرانی را بر صندوق‌ها خواهید گذاشت که ویژگی تیزبینی و بلندنظری و امانت‌داری را توأمان داشته باشند که به واسطه نظارت آنان از عملکرد مسئولان اجرایی در امر انتخابات اطمینان حاصل شود.

چاوشی با بیان اینکه چند توصیه هم به شما اعضای هیأت‌های نظارت دارم، گفت: از مجادلات بی‌حاصل با هیأت‌های اجرایی بپرهیزید، آنها هم مثل شما امین مردم هستند که امانت‌داری آنها مورد تأیید شما نیز قرار گرفته است.

چاوشی با بیان اینکه رأی مردم را میزان و حق‌الناس بدانید و از هرگونه بی‌دقتی در خصوص آسیب‌ دیدن اعتماد مردم بپرهیزید، افزود: از هرگونه موضع‌گیری بر لحی یا علیه کاندیداها خودداری کنید تا بتوانید عامران به معروف و ناحیان از منکر خوب و مقبولی باشید.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اشاره کرد: فرمانداران و بخش‌داران نمایندگان عالی دولت در مناطق هستند تا مبادا از این حق نظارت خود در جهت تضعیف جایگاه قانونی آنان استفاده شود.

وی در پایان گفت: در اختلافات ایجادشده قانون ملاک عمل و فصل‌الخطاب است. هرجا که نتوانستید اختلافات را حل کنید، به مراجع بالادستی ارجاع دهید تا موضوع حل و فصل شود. لذا مردم کشش اختلافات میان مسئولان را ندارند. بنابراین همه باید ید واحده باشیم. برای این امر مهم اجتماعی که جز رنج و زحمت چیزی ندارد، در پی جلب رضایت حق‌تعالی باشیم.

ارسال نظر: