پس از تماشای نمایش "مانوس" مطرح شد؛

عراقچی: موضوع مهاجرت و پناهجویان سوژه خوبی برای هنرمندان تئاتر است

کدخبر: 2092020

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت هنر تئاتر گفت که هنرمندان می توانند به موضوع شرایط سخت مهاجرت و پیامدهای دشوار آن بپردازند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت هنر تئاتر گفت که هنرمندان می توانند به موضوع شرایط سخت مهاجرت و پیامدهای دشوار آن بپردازند.

عراقچی شب گذشته پس از تماشای نمایش "مانوس" به کارگردانی نازنین سهامی زاده اظهار کرد: با این نمایش ارتباط بسیار خوبی برقرار کردم.

وی افزود: موضوع این نمایش به شکلی بود که طی زمان حضورم در فنلاند و ژاپن با آن به طور کامل در ارتباط بودم.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ادامه داد: در دورانی که در ژاپن حضور داشتم شاهد بودم که هموطنان ما مسیرهای سختی را برای حضور در این کشور طی می کردند و وقتی در زندان های ژاپن با ایرانیان صحبت می کردم از شکنجه های روحی وحشتناکی آنها مطلع می شدم.

وی گفت: به همین جهت دوست دارم روزی این شرایط نیز در یک اثر نمایشی به کار گرفته شود زیرا این شرایط هم مانند سوژه مطرح شده در نمایش «مانوس»، سوژه خوبی برای هنرمندان تئاتر است.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه تصریح کرد: در وزارت امور خارجه همواره با این شرایط روبرو هستیم و به سهم خود تلاش هایی را برای بهبود اوضاع پناهجویان ایرانی در کشورهای دیگر انجام دادیم؛ البته هیچ ادعایی هم نداریم اما امیدواریم با شرایط جدیدی که بعد از برجام وجود آمده، شرایط تغییر کرده و ما دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با تقدیر از گروه اجرایی نمایش و حضور عباس عراقچی در تالار قشقایی تئاتر شهر بیان کرد: این تئاتر مستند طی روزهایی که در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت، خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و خوشحالم امشب میزبان دولتمرد بزرگواری هستیم که بطور قطع با کارهای سیاسی ارزشمندشان توانستند کشور را به شأن و شخصیت اصلی خود در حوزه بین الملل نزدیک کند.

نمایش «مانوس» (روایتی مستند از پناهندگی) به نویسندگی و کارگردانی نازنین سهامی زاده و بازی احسان بیات فر، ابراهیم عزیزی، السا فیروزآذر، احسان کرمی، صبا گرگین پور، حمیدرضا محمدی، نسرین نکیسا، نرگس نیک سیرت از 24 بهمن ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و شب گذشته به اجرای خود پایان داد.

این نمایش بر اساس تحقیق یک ساله و نیمه از پناهجویان، روایتی مستند از زندگی پناهندگی و اتفاقات پیرامون آن است.

ارسال نظر: