مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خبر داد؛

حضور در ۴ نمایشگاه کتاب خارج از کشور در فروردین ۹۶

کدخبر: 2092029

مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از حضور در۴ نمایشگاه بین المللی کتاب خارج از کشور درفروردین ماه سال آینده خبرداد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حضور در 4 نمایشگاه بین المللی کتاب خارج از کشور در فروردین ماه 96 در دستور کار موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران قرار گرفته است. نمایشگاه های کتاب پاریس، تونس، بلونیا و بوداپست نمایشگاه هایی هستند که ایران درآن حضورخواهد داشت

نمایشگاه کتاب پاریس از تاریخ 4 تا 7 اسفند ماه برگزار می شود. غرفه ایران در این نمایشگاه 24 متر مربع است. نمایش و معرفی کتاب هایی از ایران، توزیع بروشور معرفی صنعت نشر ایران به زبان فرانسه، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، برگزاری روزایران و نشست های تخصصی صنعت نشر از جمله برنامه های حضورایران درنمایشگاه کتاب پاریس است

نمایش 240 عنوان کتاب درنمایشگاه کتاب تونس

سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تونس از تاریخ 4 تا 13 فروردین 96 برگزار می شود. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه در غرفه ای به مساحت 30 متر مربع حضور خواهد داشت. 240 عنوان کتاب در حوزه ایران شناسی، ادبیات، کودک و نوجوان، آموزش زبان فارسی، هنر و خوشنویسی در غرفه ایران به نمایش گذاشته می شود . برگزاری نشست های تخصصی، اجرای ورک شاپ هنرهای سنتی و موسیقی سنتی با حضور نویسندگان و هنرمندان ایرانی از دیگر برنامه های حضور موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این دوره است که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان اجرا می شود. معرفی طرح بورسیه برای ناشران، نویسندگان و مترجمان فعال در حوزه کتاب های فارسی، معرفی کتاب های طرح " گرنت"، معرفی صنعت نشرایران به زبان عربی و فرانسه ازدیگر برنامه هایی است که در غرفه ایران اجرا خواهد شد.

حضوردرپنجاه و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا

پنجاه و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا از 14 تا 17 فروردین 1396 برگزار می شود. در این دوره از نمایشگاه کتاب بلونیا همچون سالهای گذشته زمینه حضور جمعی از تصویرگران و نویسندگان جوان کشورمان در این نمایشگاه فراهم شده است.

خانم نرگس محمدی و حسن عامه کن از راه یافته گان به کاتالوگ تصویرگری بلونیا و علی اصغرماتک و خانم ها شهرزاد شهرجردی، غزل فتح الهی از برندگان مسابقه خلق کتاب تصویری بلونیا از جمله مهمانان غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران هستند.

در 15 فروردین نیزدر سالن"ویواچه" ساعت ١٣:٣٠ تا ١٥:٣٠ روز ایران برگزار می شود. سخنرانان این مراسم خانم دکتر فاطمه عسگری عضو هیات علمی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران و 2 تصویرگر ایتالیایی، آریانا وایرو و سیمونه رآ از تجربه کارگاه تصویرگری و سفر خود به ایران می گویند.

گفت‌وگو با نمایندگان نمایشگاه ها و ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه از دیگر برنامه های این حضور است.

حضور در نمایشگاه کتاب بوداپست برای اولین بار

ن مایشگاه کتاب بوداپست از تاریخ 30 فروردین تا 2 اردیبهشت 1396 برگزار می شود. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این دوره به نمایندگی از صنعت نشر ایران برای اولین بار حضور خواهد داشت .

ارسال نظر: