جلال فاطمی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

دست‌بسته در اختیار فیلم اولی‌ها هستم/ تابستان آینده "پرنده" را کلید می‌زنم

کدخبر: 2092044

فاطمی یک فیلم سینمایی آماده اکران به نام "۲۱ روز بعد" دارد؛ فاطمی در این فیلم در نقش یک تهیه‌کننده سینما بازی کرده است؛ تهیه کننده ای که شمایل آن بی‌شباهت به به علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران نیست!

به گزارش « نسیم آنلاین »، جلال فاطمی کارگردانی که آثاری کودک همچون «نخودی» و «بچگیتو فراموش نکن» را در کارنامه دارد در سالهای اخیر بازیگری را هم جدی تر از قبل ادامه می دهد و در آثاری همچون «روباه» ایفای نقش کرده است. فاطمی یک فیلم سینمایی آماده اکران به نام «21 روز بعد» دارد؛ فاطمی در این فیلم در نقش یک تهیه‌کننده سینما بازی کرده است؛ تهیه کننده ای که شمایل آن بی‌شباهت به به علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران نیست! فاطمی درباره اینکه آیا آگاهانه این شبیه سازی را انجام داده بود یا نه؛ گفت: آنچه میان من و محمدرضا خردمندان کارگردان فیلم شکل گرفت کنار هم گذاشتن تیپ چندین و چند تهیه کننده مختلف بود و نه فقط یک تهیه کننده خاص. وی ادامه داد: خردمندان می خواست این شخصیت کاملا متفاوت به نظر برسد و به نوعی دارای درونمایه‌ای مثبت نسبت به نوجوان پیش رویش باشد و برای همین است که می بینیم علیرغم خونسردی ذاتی این تهیه کننده که کمتر حرف می زند و بیشتر تمرکز می کند او به نوجوان داستان کمک میکند در جهت حل بخشی از مشکلش. این بازیگر افزود: برای ایفای این شخصیت از چند تیپ تهیه کننده که با آنها برخورد داشتم الهام گرفتم و نه فقط یک شخصیت خاص.

دست‌بسته در اختیار فیلم اولیها هستم

جلال فاطمی که پیشتر هم سابقه همکاری با فیلم اولیها را در «خسته نباشید» داشته است پیرامون حضورش در «21 روز بعد» گفت: همواره سعی کرده ام دست بسته در اختیار فیلم اولیها باشم چون فکر میکنم سینمای آینده را همین جوانان می سازند و چه بهتر به آنها کمک کنیم که رشد کنند. بچه هایی که حاذق هستند را خیلی زود جذب می کنم و اینکه می بینم جوانی حاضر است به آب و آتش بزند برای ساخت فیلمش مرا هم ترغیب میکند همه جوره بهش کمک کنم.

ایفای نقش در دو سریال

فاطمی درباره دیگر فعالیتهای بازیگریش گفت: در سریالی با عنوان «تاریکی شب روشنایی روز» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل بازی کرده ام. داستان سریال در دو مقطع حال و گذشته می گذرد و من در کنار فرهاد قائمیان و پرویز پورحسینی ایفای نقش کرده ام. البته فاز اول این کار تمام شد و برای تولید فاز دوم هم تا تأمین بودجه باید منتظر بمانیم چون گروه خورده است به بی پولی تلویزیون. این بازیگر ادامه داد: برای بازی در سریالی دیگر با نام «نجوا» به کارگردانی ابراهیم شیبانی هم توافقات حاصل شده است و به زودی برای این سریال هم جلوی دوربین خواهم رفت.

تابستان آینده «پرنده» را کلید می‌زنم

جلال فاطمی که خواهرزاده سهراب سپهری است چند سالی می‌شود به دنبال ساخت فیلمی با محوریت زندگی سهراب با نام «پرنده» است اما هنوز به نتیجه نرسیده است. فاطمی درباره چرایی عدم تولید این فیلم گفت: دو سال قبل به طور جدی وارد پیش تولید «پرنده» شدیم و حتی عواملی را هم برای کار انتخاب کردم اما بعد از تقسیم کار متوجه شدم اعتمادم به آدمها درست نبود و به اصطلاح این‌کاره نیستند و برای همین خودخواسته کار را متوقف کردم. این کارگردان ادامه داد: البته پرونده پروژه برایم هنوز باز است و امیدوارم بتوانم تابستان سال آینده این فیلم را کلید بزنم تا انشاءالله به جشنواره فیلم فجر سی و ششم برسد.

ارسال نظر: