سرلشکر باقری در یادمان شهدای هویزه:

حرکت شهدای مدافع حرم یادگار حرکت شهدای هویزه است

کدخبر: 2092077

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: باید برای اعتلای راهیان نور تلاش کنیم و این موضوع نسبت به گذشته از جهت کمیت و خصوصاً کیفیت ارتقاء یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح عصر امروز (شنبه) در جریان حضور خود در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، با حضور در یادمان شهدای هویزه و در جمع زائران راهیان‌نور، با اشاره به اینکه شهدای هویزه تجسم عینی انجام به تکلیف الهی بودند, گفت: در سال 59 و هنگام هجوم دشمن به هویزه، سپاه هویزه مسئولیت و ماموریت اجباری برای مقابله با دشمنان نداشت، اما شهید علم الهدی و همرزمانش که عمدتا از دانشجویان بودند تکلیف الهی خود را متوجه شدند و با دست‌های خالی به دفاع از انقلاب خاک کشور پرداختند.

سرلشکر باقری ادامه داد: امروز رسم است که هر ماموریتی بخواهد انجام شود، بلافاصله فهرستی از امکانات، مکان‌های مورد نیاز و بودجه مورد نیاز تهیه می‌شود و در صورت فراهم نشدن امکانات وارد عمل نمی‌شویم و یا اگر نقصی در کار باشد آن را از تجهیزات می‌دانیم، اما شهیدان هویزه با دست‌های خالی عمل کردند.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری درباره راهیان‌نور, اظهار کرد: باید برای اعتلای راهیان نور تلاش کنیم و این موضوع نسبت به گذشته از جهت کمیت و خصوصاً کیفیت ارتقاء یابد و باید به گونه‌ای تلاش کنیم که راهیان نور در طول سال تداوم داشته و این سفرها از معنویت و کیفیت بالاتری برخوردار شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: شهدای رزمنده در هویزه علیرغم عدم وجود تجهیزات کافی در مقابل تانک‌های مکانیزه و عدم داشتن مواد غذایی، مهمات و سلاح کافی با اراده، ایمان، اخلاص، شجاعت و شهادت‌طلبی به پیروزی رسیدند.

وی با بیان اینکه آنچه که از شهدای مدافع حرم در سوریه اتفاق افتاد, یادگار و امتداد حرکتی است که در هویزه در دی‌ماه 1359 توسط شهیدان علم الهدی و یارانش اتفاق افتاد, گفت: حرکت این شهدا سبب شد که بسیاری از اقشار، دانشجویان و بسیجیان از سراسر کشور به جبهه بشتابند و صفحه دفاع مقدس را از صفحه‌ای که یک انجام وظیفه ظاهری بود به انجام یک تکلیف الهی براساس اخلاص، شهادت‌طلبی، شهامت و شجاعت تبدیل شود.

سرلشکر باقری عنوان کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت در حلب و پیروزی بر داعش و تکفیری‌ها در عراق و سوریه به دلیل حاکمیت روحیه ایثار و از خود گذشتگی است. شهید حمید تقوی‌فر از شهدای مدافع حرم که در سامرا به شهادت رسید همرزم شهید علم الهدی در این سرزمین بود و همچنین بسیاری شهدا و عده‌ای که انتظار شهادت را می‌کشند یادگاران شهید علم الهدی و همرزمانش هستند. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توسط شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا و ملت ایران در برابر هرگونه تهدید، زیاده‌طلبی و یاوه‌گویی تا ابد تضمین شده است, تاکید کرد: حل مشکلات کشور بسیار ناچیزتر از پیش بردن دفاع مقدس با دستان خالی در برابر دشمنی است که توسط 35 قدرت‌ بزرگ حمایت می‌شد و ملت ایران با روحیه بسیجی پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پرچم شهیدان را به دست امام زمان(عج) می‌رساند.

ارسال نظر: